• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99030301647
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به مناسبت سوم خرداد؛

مجموعه موشن گرافی دفاع مقدس در بیرجند رونمایی شد

مجموعه موشن گرافی دفاع مقدس در بیرجند رونمایی شد

ایسنا/خراسان جنوبی در سالروز حماسه فتح خرمشهر از مجموعه موشن گرافی عملیات‌های بیت المقدس، والفجر 8، والفجر 9 ، خیبر و کربلای 2 رونمایی شد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در آیین رونمایی از این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه موشن گرافی به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی به همت اداره کل حفظ آثا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی نزدیک ۲۲۰۰ معلم و دانش‌آموز خراسان جنوبی در 8 سال دفاع مقدس ادامه داد: از این تعداد بیش از 700 نفر در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان افتخار دارد 442 شهید، 355 جانباز  و 22 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، یادآور شد: 55 معلم و دانش‌آموز شهید و 33 جانباز در  عملیات بیت المقدس تقدیم شده است.

واقعی با اشاره به شهادت شهید خائف از شهدای خراسان جنوبی، به عنوان اولین شهید فتح خرمشهر، تصریح کرد: فرماندهانی از قبیل شهید آهنی فرمانده گردان ابوذر، شهید فایده، فرمانده گردان مالک اشتر و شهید آخوندی، فرمانده گردان شهید بهشتی نیز در میان شهدای حماسه فتح خرمشهر از دیار خطه قهستان قرار دارند.

عباس لامعی، پیشکسوت فرهنگی و جانباز دفاع مقدس نیز گفت: حماسه فتح خرمشهر نتیجه مقاومت و اهدای خون هزاران شهیدی بود که در راه اسلام ایران و انقلاب فدا شدند.

وی افزود: فتح خرمشهر نتیجه رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و جهادی امام و جوانان مومن، ولایی و پیرو خط امام راحل(ره) بود.

وی ادامه داد:  امسال نخستین سالی است که در این روز فرخنده که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و ملت‌های مقاومت منطقه نیست.

این پیشکسوت فرهنگی و جانباز دوران 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه  سالروز فتح خرمشهر با خاطرات و تاریخ مردم شهید پرور ایران گره خورده است، تصریح کرد: خرمشهر یا همان خونین شهر پس از ۵۷۵ روز اشغال، در ۲۵ روز نبرد سخت در ۱۱ صبح سوم خرداد سال ۶۱ در عملیات پیروزمند بیت المقدس آزاد شد و فریاد شادی همه میهن اسلامی را فرا گرفت.

لامعی با اشاره به نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در امنیت ایران و منطقه، خاطرنشان کرد: آن روزهای سخت و غرورآفرین تمام شد اما هنوز سرمان بلند از دفاعی بزرگ و محکم است که به دست رزمندگان مانند حاج قاسم و یارانش  رقم خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha