• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082215157
  • خبرنگار : 50303

شهردار مشهد:

برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل مشهد اجرا می‌شود

برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل مشهد اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: پروژه برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل کار کوچکی نیست، اما در همین دوره پروژه برقی‌سازی سیستم حمل‌ونقل را آغاز خواهیم کرد.

محمدرضا کلائی در مراسم عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح خلیج فارس، اظهار کرد: مدیریت شهری پروژه‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک را براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و اسناد بالادستی برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان جمعیت ۸۰۰ هزارنفری منطقه ۱۲ را نادیده گرفت، افزود: با توجه به این حجم جمعیت نمی‌توان پروژه تقاطع غیر همسطح آزادگان و خلیج فارس را اجرا نکرد. امروز در این منطقه با مشکل ترافیک مواجه نمی‌شویم، اما اگر این پروژه‌ها اجرا نشود درآینده دچار مشکل خواهیم شد. لذا با توجه به این موضوع و قول‌هایی که به مردم داده‌‍ایم، موظف هستیم تا این پروژه‌ها را اجرا کنیم.

شهردار مشهد با تاکید به اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی با این حجم نیازمند چند عامل هستیم، خاطرنشان کرد: اولین عامل مورد نیاز در این راستا هماهنگی موجود در میان معاونت‌های مختلف شهرداری است. اگر بودجه تامین نشود و مباحث شهرسازی و سایر موارد مورد توجه قرار نگیرد، پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسد که خوشبختانه شاهد هماهنگی و همکاری بسیار خوبی میان معاونت‌ها و در مجموع شورای اداری شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل مورد نیاز وجود مدیریت و عقلانیت در شورای شهر است. پروژه برقی سازی سیستم حمل و نقل کار کوچکی نیست، اما در همین دوره پروژه برقی‌سازی سیستم حمل و نقل را آغاز خواهیم کرد. با هماهنگی و پشتکار در ادامه مسیر اقداماتی را انجام خواهیم داد که این پروژه‌ها در مقابل آنها قابل توجه نباشد.

اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس ظرف ۱۰ ماه

خلیل الله کاظمی ،معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد، در ادامه این مراسم، اظهار کرد: عملیات اجرایی چپ گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبراعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی درحال حاضر شروع شده است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. با توجه به سیاست‌های شهردار و شورای شهر طی دو سال گذشته پروژه‌های حوزه حمل و نقل در حلقه پیرامونی شهر و با هدف تسهیل اتصال و تردد شهروندان اجرا شده است. بر همین اساس کلیه تقاطع‌های غیر همسطح و پل‌ها در چهارچوب مطالعات طرح جامع حمل و نقل و تسهیل تردد ایمن در حلقه پیرامونی و اتصال آن به نقاط مختلف شهر احداث شده است.

وی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز در این چهارچوب اجرا خواهد شد، اظهارکرد: آخرین حلقه اتصال رینگ پیرامونی شهر نیز پروژه چپ گرد غیر همسطح بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی است که عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز خواهد شد. پروژه تقاطع غیر همسطح خلیج فارس که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم با توجه به حجم بالای ترافیک در محدوده مجیدیه و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دستور کار قرارگرفته است. این پروژه در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول زیر گذر به همراه میدان احداث می شود و پل سوم به دلیل اینکه در حال حاضر ضرورت ندارد، اجرا نخواهد شد.

۱۵۰ دوچرخه اشتراکی جدید

معاون عمران، حمل و نقل وترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: فاز اول که شامل زیر گذر با عرض حدود ۳۰ متر و طول حدود ۶۵۰ متر است ظرف ۱۰ ماه و با همکاری معاونت اقتصادی با هزینه‌ای حدود ۵۳ میلیارد تومان احداث خواهد شد. وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه قدیمی تعیین تکلیف شده و تاکنون ۱۰۰ ایستگاه از مجموع ۱۳۸ ایستگاه جمع‌آوری شده است. اکنون در کنار جمع‌آوری ایستگاه‌های قدیمی، رک‌های ایستگاه‌های جدید در حال نصب است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیستم دوچرخه‌های جدید اشتراکی با ۱۵۰ دوچرخه طی یک ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

پروژه‌های عمرانی ۲۰ ماه اخیرشهرداری برابر ۶-۷ سال گذشته است

سید مسعود ریاضی ،رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرمشهد، نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک درچهارچوب یک بسته و براساس مطالعات جامع حمل‌ونقل انجام می‌شود. پروژه‌ای به صورت سلیقه‌ای و با تصمیمی ناگهانی وارد فاز اجرا نشده است برای هر پروژه، اعم از تقاطع‌های غیر همسطح، پل، مسیرهای دوچرخه و... مطالعات جامعی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع طی ۲۰ ماه اخیر، برابر ۶ تا ۷ سال گذشته ازسوی مدیریت شهری و شورای پنجم عملیات اجرایی احداث پل، تقاطع غیر همسطح و... آغاز شده که برنامه زمان‌بندی آنها هم به گونه‌ای است که در همین دوره به بهره‌برداری خواهند رسید. مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم با سرعت و کیفیتی که پروژه‌های مختلف را پیش می‌برد، ادبیات نوینی در حوزه ساخت و اجرا خلق کرده است؛ ادبیاتی که پیشتر سابقه نداشته است.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: تاکید ما بر ورود فناوری‌های نوین در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی بود، یکی از پروژه‌هایی که از فناوری‌های روز در آن بهره گرفته شده است تقاطع چهارسطحی آزادگان بود و بسیار خرسندیم که امروز تکنولوژی و فناوری‌های جدید به عرصه ساخت و ساز شهری مشهد وارد شده است. باید به تمام بخش‌های مطالعات جامع ترافیکی و حمل‌ونقل شهر توجه کند. در غیراین صورت تمرکز صرف به یک حوزه مشخص نه‌ تنها کارآمد نبوده بلکه ممکن است تبدیل به یک نقطه ضعف شود و مورد انتقاد قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، ریاضی درادامه افزود: در کنار بحث پیاده‌مداری، نهضت پیاده‌روسازی نیز در ادامه فعالیت شورای پنجم مورد توجه قرار خواهد گرفت که بدون شک چهره شهر را متفاوت خواهد کرد و علاوه بر ایجاد نشاط، شور عمومی را به‌همراه خواهد داشت. در عرصه محیط زیست هم مطالعات جامع برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی مشهد به تصویب شورای شهر رسید. این مطالعات شامل اتوبوس، موتورهای برقی و ایجاد زیرساخت‌های شارژ باتری و... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.