• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99090403252
  • خبرنگار : 71584

۱۷ برابر شدن پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی در سه دهه اخیر

۱۷ برابر شدن پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی در سه دهه اخیر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که ۷۰ هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس می‌خوانند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی درس می‌خوانند. 

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در مراسم امضا تفاهم نامه‌ای که میان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد، بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم که ۷۰ هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس می‌خوانند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی درس می‌خوانند. خوشبختانه از سال ۱۳۷۰ که اساسنامه به طور رسمی تایید شده است این پوشش تحصیلی ۱۷ برابر شده است و اعتبارات نیز ۸ برابر شده است. 

وی ادامه داد: در سال ۹۹ با وجود همه محدودیت‌ها، اعتبارات ۵۰ درصد افزایش یافته است و سعی کردیم اعتبارات خدمات توانبخشی را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.

رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی تمام ماموریت‌هایی که وزارت اموزش و پرورش دارد را برعهده دارد. علاوه بر آن بخشی از ماموریت‌هایی که سازمان بهزیستی به ویژه در حوزه توانبخشی و بخشی از ماموریت‌هایی که وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت دارد را نیز برعهده دارد. ما علاوه بر ارائه این خدمات، دو سه کار نیز برای اموزش و پرورش عمومی انجام می‌دهیم. یعنی برنامه سنجش برای همه دانش آموزان است. طرح تلفیقی فراگیر برای همه دانش اموزان است.

معاون وزیر با بیان اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه اینطور نیست که بر روی کاغذ بماند و ما مصمم هستیم که این تفاهم نامه اجرایی شود به همین دلیل کارگروهی در نظر گرفتیم و این کارگاه را شخصا رصد خواهم کرد.

حسینی با اشاره به نکات مهم تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: در بند اول ایجاد سامانه جامع مدیریت خدمات آموزشی و توانبخشی است.

وی همچنین با اشاره به نکته دوم افزود: گاهی در تشخیص و گاهی در شیوه آموزش و در شیوه توانبخشی ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، امروز در این تفاهم نامه هم اندیشی می‌شود تا در شیوه تشخیص و شیوه آموزش و توانبخشی به تفاهم بین بخشی برسیم.

وی افزود: نکته سوم که بسیار مهم است، راه‌اندازی مرکز مدرسه است، در این تفاهم آمده است که به سمتی برویم که مدارس ما و مراکز سازمان در مجاورت هم قرار گیرند و مرکز مدرسه ایجاد شود که این اقدام خاص و ویژه است.

حسینی تصریح کرد: نکته دیگر تشکیل کارگروه مشترک پژوهشی و علمی است. همچنین برپایی نشست‌های علمی و مشترک می‌تواند کارگشا باشد. پنجمین نکته همکاری در طرح مداخلات به هنگام طراحی است. 

به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با هدف همکاری در راستای گسترش فعالیت های آموزشی، توانبخشی و حمایتی و تبادل تجارب میان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.