• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032417311
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

برگزاری مانور اطفای حریق به میزبانی قوچان

برگزاری مانور اطفای حریق به میزبانی قوچان
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی امروز مانور اطفای حریق اراضی ملی در منطقه زوباران شهرستان قوچان برگزار شد.

سرهنگ احمد روحی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، امروز در حاشیه برگزاری مانور اطفای حریق شهرستان‌های منطقه یک خراسان رضوی که در منطقه زوباران بخش باجگیران شهرستان قوچان برگزار شد، در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خراسان رضوی دارای ۱۱ میلیون و ۸۰۰  هزار هکتار اراضی است که از این میان هشت میلیون ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی است که وظیفه حفظ، حراست و نگهداری از این اراضی ملی بر عهده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی است.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸ مورد حریق در ۴۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی رخ داد که نسبت به سال ۹۹ کاهش ۸۹ درصدی حریق در اراضی ملی را نشان می‌دهد.
 
روحی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به میزان بارندگی مناسب در استان از ابتدای سال تاکنون هیچ‌گونه حریقی در کل استان رخ نداده اما با توجه به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمال بروز حریق از تیر ماه وجود دارد، به برگزاری مانور آموزشی اقدام می‌کنیم تا بین نیروهای منابع طبیعی با سایر نیروهای امدادی همچون هلال‌ احمر و آتش‌نشانی در سطح شهرستان‌ها آمادگی و هماهنگی لازم برقرار شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این مانور در ۲۱ اردیبهشت‌ سال جاری به مرکزیت شهرستان نیشابور گفت: این مانور با حضور شهرستان‌های غربی استان نظیر نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای و... برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله دوم این مانور هم امروز که با حضور شهرستان‌های شمالی خراسان رضوی به مرکزیت شهرستان قوچان در حال برگزاری است، تلاش شده آمادگی نیروها هر چه سریع‌تر، بهتر و بیشتر شود تا بتوانیم در اراضی ملی با آمادگی حضور پیدا کنیم.

عباسعلی صفایی، فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قوچان، گفت: به لحاظ تجربیاتی که در سنوات گذشته بوده و با توجه به گستردگی عرصه منابع طبیعی، کوهستانی بودن منطقه و وجود علف‌ها و گونه‌های مرتعی که در فصل تابستان خشک می‌شود و با عنایت به جریانات اقلیمی و بروز طوفان شدید و گاهی سهل‌انگاری برخی از شهروندان در عرصه‌های طبیعی آتش‌سوزی‌ها در مراتع و ارتفاعات رخ می‌دهد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرستان در زمینه وقوع حریق در اراضی طبیعی آمادگی لازم را داشته و دامداران و به‌ ویژه عشایر ما به خاطر اینکه این منابع تجدیدپذیر و خدادادی یکی از سرمایه‌های آن‌هاست، به‌ صورت دائم این موضوع را رصد می‌کنند.

امیر زمانی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قوچان، عنوان کرد: این مانور با هدف افزایش آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور شهرستان‌های نیمه شمالی استان و با کمک و همکاری ادارات دیگر عضو مدیریت بحران شهرستان قوچان انجام‌ شده که در این مانور از هفت شهرستان شمالی استان همچون شهرستان‌های کلات، مشهد، طرقبه شاندیز، سرخس، چناران، قوچان و درگز امروز در این مجموعه حضور دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ‌گونه حریقی در اراضی شهرستان قوچان گزارش نشده، افزود: شهرستان قوچان با ۳۸۳ هزار هکتار وسعت دارای ۲۰۲ هزار هکتار اراضی ملی است که نیروهای یگان حفاظت همیشه برای حفاظت از این عرصه‌ها آماده‌باش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha