• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401050302190
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران در جمع مدیران و کارکنان فنی و حرفه‌ای مازندران تاکید کرد

ضرورت گسترش حرفه‌آموزی در میان فارغ‌التحصیلان کشاورزی

ضرورت گسترش حرفه‌آموزی در میان فارغ‌التحصیلان کشاورزی

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه در تلاشیم تا سهم بیشتری در توسعه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم تاکید کرد: در این راستا باید حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش پیدا کند.

سید محمود حسینی پور نوری، در دیدار با مدیریت و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری با اشاره به اینکه این مجموعه در استان باید تقویت شود، در جمع خبرنگاران گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی در استان داریم که جویای کار هستند ولی باید بسمت توانمندی های مهارتی پیش بروند.

وی با بیان اینکه شخصا پیگیر ایجاد واحدهای مشترک در این مجموعه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خواهم شد تا شاهد فارغ التحصیلان ماهر و توانمند باشیم گفت: فارغ ‌التحصیلان مجموعه فنی و حرفه ای که گواهی دریافت می کنند، نیازمند دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند و ستاد تسهیل در استان باید به تدوین سازوکار مشخص بین این مجموعه و مدیریت استان اقدام کند.

استاندار مازندران گفت: ما به شدت نیازمندیم که آموزش‌های فنی حرفه ای را به بیش از ۲۰ عنوان رشته موجود گسترش دهیم و رشته‌های نوین را وارد مجموعه کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

حسینی پور، با یادآوری این نکته که نوآوری و خلاقیت باید به عنوان راهکارهای تسهیل کننده رفع مشکلات موجود کشور، در صدر برنامه های نظام آموزشی و فنی و حرفه ای استان قرار گیرد، تاکید کرد: ارتقا کیفیت آموزش ها از جمله مسائل مهم نظام فنی و حرفه ای استان است که این مجموعه باید متناسب با نیازمندی هایی که در استان مازندران وجود دارد برای تحقق این مهم گام بردارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که فنی و حرفه ای نقش مهمی در توسعه روستاها دارد و باید برای آموزش های لازم، فنی و حرفه ای در بخش های استان مستقر شود تصریح کرد : اداره کل فنی و حرفه ای مازندران باید به سازمانی قوی، محکم و توانمند تبدیل و نظام فنی و حرفه ای استان باید متناسب با اهداف دولت متحول شود.

نماینده عالی دولت در استان، افزود: اولویت اول مازندران کشاورزی است و هدفگذاری کردیم ۲۵ درصد سبد غذایی کشور را تامین کنیم که باید حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش پیدا کند. ضمن اینکه حوزه کشاورزی گرایش اصلی مازندران است و درصددیم سهم بیشتری را در توسعه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم که در این خصوص لازم است مجموعه فنی و حرفه ای در توانمندسازی بخش های مختلف نقش آفرینی کند.

حسینی پور گفت: آموزش فنی و حرفه ای نیازمند جهش است و باید علاوه بر برخورداری از کمیت مناسب از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا از این طریق بتواند نیروی انسانی با کیفیت پرورش دهد. توانمندسازی آموزش فنی و حرفه ای یک اولویت اساسی برای نیازهای روز استان است و اداره کل فنی و حرفه ای همگام با سایر دستگاه ها باید نقش تحولی ایفا کند.

وی از ایجاد رابطه منظم بین بهره وری و آموزش سخن گفت و با بیان اینکه ۲ مولفه سرمایه گذاری و بهره وری در رشد اثرگذار است، اظهار کرد: مقوله آموزش فنی و حرفه ای نقش اول را در بهره وری دارد و توانمندسازی حرفه ها یکی از ماموریت های اصلی اداره کل فنی و حرفه ای است و در زمره نیازهای اساسی امروز ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha