• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081711406
  • خبرنگار : 30147

اعلام وضعیت نارنجی برای شهری در خراسان که هیچ بیمار کرونایی ندارد

اعلام وضعیت نارنجی برای شهری در خراسان که هیچ بیمار کرونایی ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: علی‌رغم اینکه خلیل‌آباد به عنوان تنها شهرستان خراسان رضوی با وضعیت نارنجی اعلام شده اما هیچ بیمار کرونایی بستری و قرنطینه در این شهر نداریم.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا از نارنجی شدن وضعیت این شهرستان به عنوان تنها شهر نارنجی خراسان رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچند اکنون چهار نفر در بخش بیماران کرونایی بستری هستند اما نتیجه تست تمام آن‌ها منفی بوده است.

وی افزود: به رغم اینکه اکنون هیچ بیماری به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی نیست اما به طور مداوم توصیه‌های لازم به شهروندان داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد اظهار کرد: به دلیل اینکه طی یک هفته اخیر ۱۶ مورد بستری منفی مشکوک داشته‌ایم، این موضوع تاثیر مستقیم در رنگ‌بندی شهرستان و اعلام وضعیت نارنجی داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه ۶۰ درصد کسانی که مبتلا شده‌اند، در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند. وضعیت موجود نشان می‌دهد این گروه سنی بیشتر در معرض خطر هستند.

حسین‌زاده افزود: این افراد چون تصور می‌کنند سه دوز واکسن خود را تزریق نموده‌اند و نیازی به رعایت نکات بهداشتی ندارند، از زدن ماسک خودداری می‌کنند؛ در صورتی که چون اولین گروهی بوده‌اند که واکسن زده‌اند، ایمنی بدنشان از بین رفته و حتما باید دوز یادآور خود را تزریق نمایند.

۲۶.۶۴ درصد جمعیت هدف هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند

وی با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد گروه سنی بالای ۶۰ سال حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به تمام سنین بالای ۱۸ سالی که از آخرین تزریق آن‌ها ۶ ماه گذشته باشد، واکسن یادآور تزریق می‌شود. شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین واحد بهداشتی نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه از نظر نسبت مبتلایان ۵۰.۵ درصد را خانم‌ها ۴۹.۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، در خصوص وضعیت واکسیناسیون در این شهرستان گفت: علی‌رغم تمام پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته اما بر اساس آخرین آمار هنوز ۲۶.۶۴ درصد جمعیت هدف هیچ دوز واکسنی را در این شهرستان دریافت نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون تاکنون ۹۳ هزار و ۴۴۳ دوز واکسن تزریق شده که ۴۰ هزار و ۹۸۳ دوز نوبت اول، ۳۶ هزار و ۹۸۳ دوز نوبت دوم و ۱۴ هزار و ۷۱۲ نفر نوبت سوم بوده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه در مجموع ۷۳.۳۶ درصد دوز اول، ۶۶.۴۹ درصد دوز دوم و ۳۸.۱۲ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند، گفت: هنوز ۱۰ هزار. و ۸۱۰ نفر نوبت اول، ۱۴ هزار و ۶۶۱ نفر نوبت دوم و ۳۷ هزار و ۱۷۶ نفر نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه هنوز ۶۱.۸۸ درصد جمعیت هدف نوبت سوم خود را دریافت نکرده‌اند و این جای نگرانی دارد. البته مادران باردار وضعیت بهتری نسبت به جمعیت عمومی دارند؛ به طوری که تاکنون ۹۲.۸۶ درصدشان واکسن نوبت اول را دریافت نموده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد به شهروندان توصیه کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی من‌جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت تهویه منازل در خودروهای شخصی و عمومی و همچنین تغذیه سالم را در دستور کار خود قرار دهند.  

وی یادآور شد؛ چهار نفری که اکنون در بیمارستان بستری هستند، به دلیل عفونت تنفسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha