• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401112116096
  • خبرنگار : 50088

مدیر مرکز اسلامی‌ خراسان رضوی:

برخی امید به بایدن و آرزوی رجعت به دوره ترامپ را دارند

برخی امید به بایدن و آرزوی رجعت به دوره ترامپ را دارند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر مرکز اسلامی‌ خراسان رضوی گفت: برخی در کشور امید به بایدن و آرزوی رجعت به دوره ترامپ دارند.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، مدیر مرکز اسلامی‌ خراسان رضوی در گردهمایی وحدت‌آفرین علمای تسنن و تشیع تایباد که ۲۰ بهمن‌ماه در سالن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، افزود: در چهار ماه اخیر، آرزوی مشترک جریان ضد انقلاب، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که هر بار با شکست روبرو شده است.

وی اظهار کرد: هرچند برخی آرزوی براندازی نظام را دارند اما آرزو بر ورشکسته‌های سیاسی، سلبریتی‌های عاشق گرین کارت و سلطنت طلب‌های مزدور عیب نیست، اما باید بدانند این آرزو را باید به گور ببرند.

مدیر مرکز اسلامی‌ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جریان ضد انقلاب را رئیس جمهور مفلوک آمریکای سلطه‌گر، مدیریت می‌کند که در کنفرانس‌های خبری با چهار طرف دست می‌دهد.

وی افزود: هرچند یک عده به این فرد امید بسته‌اند که ایران را آزاد کند، در حالی که مردمِ عاشق اسلام، قرآن و پیامبر اسلام (ص) مانع تحقق این آرزو و امید هستند.

جوانشیری بیان کرد: برخی با امید به بایدن و آرزوی رجعت به دوره ترامپ هستند در حالی که تمدن پوشالی آنان دیگر هیچ جایگاهی ندارد.

وی تأکید کرد؛ ما بر سر عهدی که با امام (ره) و شهدای والامقام بسته‌ایم، باقی خواهیم ماند و هرکجا صدای ناله مستضعفی بلند شود، انقلاب اسلامی در کنار او به حکم‌مسلمانی قرار خواهد گرفت.

در ادامه مولانا غلام‌نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد مطرح کرد: یکی از اتفاقاتی که انقلاب اسلامی رقم زده، برگزاری نشست‌های وحدت بخش بین علمای تسنن و تشیع است که قبل از انقلاب هیچ سابقه‌ای نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت همین وحدت و همدلی مسلمانان، قرآن کریم در سطح دنیا منتشر می‌شود که دشمنان نظام و انقلاب از سر استیصال مجبور به آتش زدن آن می‌شوند، این آتش زدن از قدرت آنان نیست، بلکه از سر ناچاری و تسلیم در مقابل قرآن کریم است.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد گفت: علامه اقبال، همه دنیا را ملک مسلمانان می‌داند و این ملک فقط با وحدت به دست می‌آید، علمای مسلمان مراقب باشند و خود را مشغول به جریاناتی که از خارج به کشور دمیده می‌شود نکنند، بلکه باید خود را وقف ترویج اسلام و قرآن کنند.

وی ادامه داد: در سکولار و لائیک ترقی نیست، ما ۶۰۰ سال امپراتوری اسلامی عثمانی را به عنوان شاهد داریم و وقتی لائیک‌ها آمدند حتی مسجد آیاصوفیه را تبدیل به موزه کردند و به تازگی اردوغان را به کاربری خود برگرداندند یا در آسیای میانه شاهد بودیم که با اسب در مساجد تردد می‌کردند.

مولانا توکلی با تأکید بر انسجام و وحدت بین مسلمانان، توضیح داد: خود را وقف وحدت کنیم، صحبت از وحدت همواره رحمت آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی‌ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد نیز در ادامه بیان کرد: انقلاب اسلامی ‌ایران دو اتفاق بنای تمدن نوین اسلامی و نهضت بیداری، پایداری و مقاومت را کلید زده است.

وی این‌ دو اتفاق را از برکات نظام اسلامی دانست و اعلام کرد: نظام استکبار، نظام اسلامی را مزاحم افکار سلطه‌طلبی خود می‌بیند، اسلام پرجاذبه است و بر پایه فطرت انسانی بنا شده باید برکات آن را منتشر کرد تا دشمنان بدانند کاری از پیش نخواهند برد.

خطیب جمعه شهرستان تایباد مطرح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی از پروژه ترور استفاده کردند اما نه تنها نتیجه نگرفتند بلکه سبب قوی‌تر شدن پایه‌های انقلاب شد، سپس ‌به پروژه تجزیه روی آوردند و چند غائله ایجاد کردند، بعد به جنگ روی آوردند و وقتی از این جنگ سخت نتیجه نگرفتند، به جنگ فرهنگی و نرم متوسل شدند.

وی تفکر جبهه استکبار را تفکر فرعونی معرفی کرد و گفت: مستکبران در این تفکر قرآن‌ را فساد تعریف کرده‌اند و راهبرد ما در مقابله با این تفکر، وحدت و انسجام به عنوان یک امر واضح و روشن است.

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: در طول تاریخ علما و صالحان محورِ وحدت، عزت و سخنگوی جامعه اسلامی بودند. دشمن، جهان اسلام را تکه تکه کرده تا بتواند بر ذخایر انسانی و خدادادی کشورهای اسلامی مسلط شود، اهانت و تحقیر، کار استکبار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha