• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032213913
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

خانواده‌ها بازی و ورزش را در برنامه‌های اوقات فراغتی دانش‌آموزان ویژه ببینند

خانواده‌ها بازی و ورزش را در برنامه‌های اوقات فراغتی دانش‌آموزان ویژه ببینند

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست، بازی و ورزش را در برنامه های اوقات فراغتی دانش‌آموزان به طور ویژه ببینند.

فردین منصوری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید به گونه‌ای طراحی شود که که بتواند رشد کودکان و نوجوانان را در زمینه‌های مختلف جسمی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و دینی به همراه داشته باشد، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت باید با در نظر گرفتن جنبه‌های یادگیری، رشد فردی و شادی دانش‌آموزان همراه باشد تا بتواند توانایی‌های دانش‌آموزان در حوزه شناختی را بالا ببرد.

 منصوری برنامه های مذهبی، ورزشی، تفریحی و برنامه های درسی تقویتی را چهار گروه برنامه‌های مفید برای اوقات فراغت دانش آموزان برشمرد و تاکید کرد: بهترین برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی بازی همراه با برنامه‌هایی تفریحی است، چون بازی نیاز اساسی افراد در سن کودکی است و خیلی از مهارت‌های اجتماعی هم از طریق بازی با گروه همسالان در افراد شکل می گیرد.

 رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یکی از بهترین برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان را برنامه‌های ورزشی عنوان کرد و افزود: این نوع فعالیت ها باید بسته به نوع علاقه کودکان به ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال، شنا و ... انتخاب شود تا بتواند جذابیت لازم را برای دانش آموزان همراه داشته باشد. 

منصوری افزود: توصیه می شود در کنار برنامه های ورزشی، تفریحی و دروس تقویتی، برنامه های مذهبی هم برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود، چون این نوع برنامه ها هم می توانند تاثیر زیادی در پرورش ابعاد شخصیتی دانش‌آموزان داشته باشند.

 وی تاکید کرد: تدارک برنامه های اوقات فراغت مذهبی مثل کلاس های قرآن می تواند در رشد اخلاقی و دینی دانش آموزان تاثیرگذار بوده و آنها را با سبک زندگی اسلامی ایرانی آشنا کند.

منصوری در ادامه با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت باید متناسب با رده سنی دانش آموزان در نظر گرفته شود، تاکید کرد: خانواده ها در برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان این نکته را مد نظر داشته باشند که حتما رده سنی برنامه‌ها با سن و سال دانش‌آموز هماهنگی داشته و فرزندانشان را با کودکان همسن و سال خود و یا نهایتا یک سال کوچک تر و یا یک سال بزرگتر همبازی و همکلاس کنند، چون در این صورت برنامه های اوقات فراغت در کنار اینکه ویژگی های تربیتی را به کودکان منتقل می کند، از دید روانشناختی هم می‌تواند تاثیر مثبتی در شکل گیری رفتارهای دانش آموزان داشته باشد.

منصوری گفت: بازی با گروه همسالان خیلی مهم است، چون در غیر اینصورت ممکن است کودک در مواجهه با افرادی که فاصله سنی زیادی با او دارند و از او خیلی بزرگتر هستند، دچار سرخوردگی و پایین آمدن اعتماد به نفس شده و بر عکس در هنگام بازی کردن با افرادی که خیلی از او کوچکتر هستند ممکن است احساس اعتماد به نفس کاذب کند که هر دو این ویژگی ها اثرات منفی در ذهن او بر جای خواند گذاشت.

 وی ادامه داد: والدین هنگام تدوین برنامه های اوقات فراغت باید به این نکته هم توجه داشته باشند که کودکانشان با افراد هم جنس همبازی شوند، چون ویژگی های شخصیتی کودکان هم جنس با هم قرابت بیشتری دارد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha