• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051811525
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

ایسنا/گیلان آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کار جهادی این است که با مختل کردن کار در میدان فعالیت دشمن، مشکلی از جامعه مسلمان حل کند، گفت: ارائه راهکارهای برای رهایی از بن بست‌هایی وجود دارد یک جهاد است و جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز ۱۸ مرداد در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی گیلان که در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است، اظهار کرد: از این همه زحمت‌هایی که در جهاد دانشگاهی کشیده می‌شود، سپاسگزارم و برای همه پرسنل این مجموعه آرزوی موفقیت دارم.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

وی افزود: جهاد معنای عام دارد و فقط جهاد به معنای در جبهه ماندن نیست. 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کار جهادی این است که با مختل کردن کار در میدان فعالیت دشمن، مشکلی از جامعه مسلمان حل کند، گفت: ارائه راهکارهای برای رهایی از بن بست‌هایی وجود دارد یک جهاد است و جهاد دانشگاهی در این زمینه توانمند و پویا است.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

وی با بیان اینکه همه ما مدیون گذشتگان علمی در تاریخ بشر هستیم، تصریح کرد: مدیون آدم‌هایی هستیم که فکر داشتند و امروز دنیا می‌داند که فکر مهم است. از جهاد دانشگاهی انتظار داریم صاحبان فکر و ایده‌های ناب را بیش از پیش شناسایی و حمایت کند. همانگونه که ابن سینا پزشک و دانشمند برجسته ایرانی پس از آشنایی و شناخت بهمن‌یار وی را پرورش داد و از علم خود به وی آموخت.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دین برای ترویج دانش تلاش‌های زیادی کرده است، تصریح کرد: ایرانیان بسیار خلاق هستند و در دوران مختلف زندگی تاریخ از گیاهان بسیار برای بهبود زندگی انسان کمک گرفته آمد و امروز در نمایشگاه جهاد دانشگاهی گیلان مشاهده کردم که به این امر خوب توجه می شود. خدا هر گیاهی که آفریده ارزشمند است و جهاد دانشگاهی در این عرصه می‌تواند کارهای بزرگی در جهت سلامت جامعه انجام دهد.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه نباید دقت را فدای سرعت کرد، گفت: جوامع مختلف در جهان از جهات علمی پیشتاز هستند و برای اینکه عقب ماندگی های ما جبران شود باید از میانبرها استفاده کنیم و یکی از این میانبرها برای تحقق این هدف مهم بهره گیری از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

امام جمعه رشت افزود: جهاد دانشگاهی میانبری قوی برای سرعت بخشیدن به تحقق اهداف نظام در علوم مختلف است و لازم است فراگیران علم در این مجموعه از خلاقیت ها غافل نشوند. ضروری است نیازمندی های جامعه را بشناسیم. امروز بشر در بخش های مختلف درمان بیماری جدید ورود کرده است.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: جهاد دانشگاهی هم در درمان بیماری‌های و پیگیری از آنها از جمله سرطان و ناباروری اقدامات خوبی انجام داده و لازم است جهاد در این راه مضاعف شود. لازم است دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی روابط خود را با جهاد دانشگاهی مستحکم کنند، در بسیاری از موارد با استحکام این روابط می توان جامع را از واردات از جمله واردات بذر بی نیاز کرد.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

نماینده ولی فقیه در گیلان به ورود قوی تر جهاد دانشگاهی برای در مورد البسه و پوشش بانوان تاکید کرد و گفت: ایجاد تنوع در لباس ها با پوشش کامل حتی تنوع در چادر کارهای خوبی در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است و با چنین اقداماتی می توان دشمن را که هدفش برداشتن روسری از زنان است را شکست داد. می تواند با پوشش امنیت شغلی و روانی با حجاب و عفاف کامل کار کند. جهاد دانشگاهی این توانمندی را دارد که گیلان را بالنده‌تر کند و همه به جهاد دانشگاهی کمک کنند تا این هدف مهم در استان محقق شود.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان هم در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی استان به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی با هدف ارائه آخرین دستاوردها و نتایج علمی و پژوهشی کارشناسان و محققین جهاد دانشگاهی استان در حال برگزاری است.

جهاد دانشگاهی توانمند و پویا است

وی با بیان اینکه این نمایشگاه امروز و فردا (18 و 19 مردادماه) در مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی در رشت دایر است، افزود: در این نمایشگاه انواع فن‌آوری‌ها، طرح‌های پژوهشی و نوآوری‌های محققان و هنرمندان جهاد دانشگاهی استان به نمایش درآمده است.

مسکنی گفت: نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی استان با هشت غرفه فعالیت‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی، دستاوردهای فناورانه، دستاوردهای پژوهشکده محیط زیست، دستاوردهای مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، دستاوردهای مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان، دستاوردهای مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، دستاوردهای معاونت فرهنگی و دستاوردهای پژوهشی برپا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha