• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402110201266
  • خبرنگار : 50026

در دولت سیزدهم رقم خورد؛

رشد ۱۱۵ درصدی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌جنوبی

رشد ۱۱۵ درصدی طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در این استان از ۱۳ طرح در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ مورد رسیده که ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

مرتضی ذاکریان، امروز دوشنبه ۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای استان شدن تاکنون یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برای ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است، گفت: تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز در ابتدای دولت سیزدهم از ۱۳ مورد به ۲۸ مورد رسیده که رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در طی دولت سیزدهم شش پروژه سرمایه‌گذاری خارجی افتتاح شده و ۱۶ پروژه با سرمایه مصوب ۲۱۷.۶ میلیون دلار در استان فعال است.

ذاکریان ادامه داد: از این میزان ۲۸۱.۱ میلیون دلار در دولت سیزدهم مصوب بوده و رشد ۲۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد،  میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در این دولت، ۸۶.۸ میلیون دلار بوده که با رشد ۱۲ درصدی به ۹۷.۳ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر پنج پروژه با ۳۵.۸ میلیون دلار سرمایه درحال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها یک هزار و ۲۵ مورد شغل ایجاد خواهد شد.

ذاکریان با اشاره به اینکه مجموع سرمایه‌گذاری خارجی برای این پروژه‌ها ۱۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است، اظهارکرد: از مجموع ۹۷.۳ میلیون سرمایه‌گذاری خارجی، بیشترین اشتغال با ۷۴ میلیون دلار مربوط به کشور چین بوده که برای ۸۵۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۲ درخواست صدور مجوز داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است. تصریح کرد: کسب و کار قالی‌بافی با ۷۴۳ مورد، کارت شناسایی دامداری و روستایی و غیرصنعتی با ۴۳۹ مورد و خیاطی لباس خانگی با ۴۳۴‌ مورد بیشترین آمار صدور مجوز را داشته است.

ذاکریان به صدور ۴ هزار و ۲۰۰ مجوز کسب و کار در این سامانه اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد مجوزها ثبت‌محور هستند، یعنی پس از ثبت درخواست و اخذ استعلامات پایه، ظرف مدت سه روز صادر می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ از درجه اعتبار ساقط می‌شوند، گفت: از تمام فعالان اقتصادی خواستاریم با مراجعه به سامانه mojavez.ir مجوزهای الکترونیکی دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۶۴۸ مجوز صادر شده است، یادآورشد: از شهریورماه ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷ هزار و ۷۴ درخواست صدور مجوز ثبت شده و از ابتدای راه‌اندازی سامانه تاکنون ۱۴ هزار و ۳۶۱ مجوز برای متقاضیان استانی صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha