• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032316087
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

جلیلی: ضعف‌ها را با توانایی و قدرت جبران می‌کنیم

جلیلی: ضعف‌ها را با توانایی و قدرت جبران می‌کنیم

ایسنا/خراسان جنوبی جلیلی بیان کرد: امروزه نگاه به تحولات جهانی از یک طرف و فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور به ما می‌آموزد که ما با جهانی از ظرفیت‌ها رو به رو هستیم.

سعید جلیلی چهارشنبه شب، ۲۳ خرداد در جمع مردم بیرجند با اشاره به اینکه خدا را سپاس می‌گویم که در شهر خودم در جمع شما مردم صمیمی و پرشور حضور پیدا کنم، گفت: از هنرهای ملت ایران است که حوادث را تبدیل به حماسه می‌کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه چندی پیش حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور عزیز و منتخب مردم خراسان جنوبی را داشتیم ولی ۲۰ روز پیش در سوم خرداد مردم بیرجند در تشییع پیکر ایشان حماسه آفریدند، با اشاره به اینکه شهید رئیسی با تغییر ریل، امید را در ملت زنده کرد و ما باید با سرعت و قدرت و شدت به سمت هدف‌های حداکثری و قله حرکت کنیم، گفت: امروزه نگاه به تحولات جهانی از یک طرف و فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور به ما می‌آموزد که ما با جهانی از ظرفیت‌ها رو به رو هستیم.

جلیلی ادامه داد: بر خلاف کسانی که تنها ضعف‌ها را می‌بینند ما ظرفیت‌ها را نیز می‌بینیم و معتقدیم ضعف را با توانایی و قدرت و نگاه به ظرفیت‌ها می‌توان جبران کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر سخن از رفع مشکلات و آسیب‌ها می‌زنیم نیاز است ظرفیت‌ها را نیز بشناسیم چرا که دیگر فرصت از دست دادن زمان‌ها را نداریم.

جلیلی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم زمان را تلف کنیم، گفت: یک رئیس جمهور باید بداند چه می‌خواهد و از همان روز اول کار را شروع کرده و فرصت‌های ملی و منطقه‌ای را به درستی شناخته و با برنامه کار را دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه ما با جهانی از فرصت‌ها رو به رو هستیم، ادامه داد: این جهان فرصت باید یک ایران جهش را رقم بزند و اتفاقات هشت سال قبل از دولت شهید رئیسی را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه هر یک از آحاد جمعیت ما با توجه به استعداد خود یک نقش پر شکوه را می‌تواند خلق کند، گفت: دولت باید بتواند فرصت این نقش آفرینی را خلق کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر صحبت از شعار دولت می‌زنیم این شعار عصاره برنامه‌ای است که دولت در چهار سال آینده قرار است طی کند.

جلیلی بیان کرد: اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه، یک جهان فرصت و یک برنامه جهش برای این موضوع برنامه داریم.

وی گفت: اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه یعنی هر روستا یک سلول جهش کشور شود و هر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در این زمینه نقش آفرینی کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما امروز نسلی از جوانان متخصص و توانمند داریم که این افراد نباید دغدغه شغل داشته باشند، بلکه باید بتوانند برای دیگران نیز فرصت ایجاد کنند، اظهار کرد: اگر سخن از اشتغال و ارزآوری می‌زنیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که شهر دانشگاهی چون بیرجند چه سهم و نقشی در اشتغال و ارزآوری دارد و در این زمینه برنامه و نقش داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از کشورها یک فرصت و ظرفیت چون نفت، جنگل یا شیلات یا معدن دارند ولی کشور ما یک جهان فرصت و همه این ظرفیت‌ها را دارد که با پای کارآمدن مردم می‌توان از آن استفاده کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ایکنه یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی هم مرزی با کشور افغانستان است که از این فرصت می‌توان برای رونق صادرات استفاده کرد و این استان در مسیر ترانزیت شمال به جنوب است، افزود: البته باید زیر ساخت‌های در خراسان جنوبی را نیز تقویت کنیم و به پروژه راه آهن سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه ما امروز پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌ایم که دشمن انگشت به دهان مانده و متعجب شده‌اند، اظهار کرد: ما امروز باید زمان را قدر دانسته و مغتنم بدانیم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز در عرصه جهانی ایفای نقش می‌کند، گفت: امروز جمهوری اسلامی به مدد جوانان و نخبگان علمی خود و اساتید نه تنها عقب نمی‌ماند بلکه بسیاری از کشورها را جا می‌گذارد و دشمنان از این موضوع نگران هستند.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسیم بی‌شک مشکلاتی چون بیکاری حل خواهد شد، تصریح کرد: کسانی با تبعیض، فساد و رانت می‌خواهند این فرصت‌ها را برای خودشان داشته باشند که باید جلوی این رانت‌ها گرفته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دولت مقتدر نباید بگذارد که منابع کشور را تنها برخی برای خود بردارند.

جلیلی با اشاره به اینکه ما یک مأموریت ویژه داریم، یادآور شد: هر کدام از ما از همین جا و جلسه باید نقش آفرینی خود را آغاز کرده و دیگران را نسبت به آنچه صحیح است تبیین و توجیه کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان القای ناامیدی کرده و ضعف‌ها را بزرگ می‌کند تا ملتی را محروم کند در حالی که ما یک مردم و یک کشور بزرگ داریم.

نامزد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دولت شهید رئیسی که این فرصت‌ها شناخته شد و روابط بین‌المللی تنها به چند کشور منحصر نشد کار به جایی رسید که دشمنان ما گفتند راهبرد فشار حداکثری علیه ایران بی نتیجه مانده است، گفت: دشمنان ما می‌خواستند که با فشار حداکثری ما نتوانیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم اما کار به جایی رسید که امروز یک و نیم میلیون بشکه می‌فروشیم.

وی یادآور شد با توجه به برنامه‌ها دولت نقش آفرین عملیات پیشرفت و جهش کشور را از همان روز اول آغاز خواهد کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha