• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032316057
  • خبرنگار : 71480

جلیلی: عقب‌ماندگی ۸ ساله پیش از دولت شهید رئیسی باید جبران شود

جلیلی: عقب‌ماندگی ۸ ساله پیش از دولت شهید رئیسی باید جبران شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: عقب‌ماندگی ۸ ساله‌ پیش از دولت شهید رئیسی که به اذعان خودشان به رشد صفر و منفی منجر شده بود، باید جبران شود.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در جمع مردم مرکز خراسان جنوبی در مصلی بیرجند اظهار کرد: خدا را سپاس می گویم که در شهر خودم در جمع شما مردم صمیمی و پرشور حضور پیدا کردم.

وی گفت: از هنرهای ملت ایران است که حوادث را تبدیل به حماسه می‌کنند. ما چندی پیش حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور عزیز و منتخب مردم خراسان جنوبی را داشتیم، ولی ۲۰ روز پیش در سه خرداد مردم بیرجند در تشییع پیکر ایشان حماسه آفریدند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم در تندباد حوادث نه تنها متوقف نمی‌شوند بلکه آن را تبدیل به حماسه می‌کنند که شهدای ما مصداق این سخن هستند و علمایی چون تهامی ها، عارفی ها، دکتر شکوهی، معتمدی و گنجی‌ها که از این دیار بودند، نشان دادند چه موفقیت‌هایی را می‌توان برای کشور به ارمغان آورد.

جلیلی اضافه کرد: امروز در ادامه یک راه ناتمام هستیم، مسیری که با قدرت باید به سمت هدف‌های حداکثری و به سمت قله حرکت کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما برای امتداد یک مسیر پر امید اینجا جمع شده‌ایم، تصریح کرد: کسانی در یک دهه گذشته رویکردی را دنبال کردند که طبق آمار دوران خودشان رشد اقتصادی کشور صفر و منفی شد، اما شهید رئیسی با تغییر ریل امید را در ملت زنده کرد و ما باید با سرعت و قدرت و شدت به سمت هدف‌های حداکثری و قله حرکت کنیم.

وی بیان کرد: امروز نگاه به تحولات جهانی از یک طرف و فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور به ما می‌آموزد که ما با جهانی از ظرفیت‌ها رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: بر خلاف کسانی که تنها ضعف‌ها را می‌بینند ما ظرفیت‌ها را نیز می‌بینیم و معتقدیم ضعف را با توانایی و قدرت و نگاه به ظرفیت‌ها می‌توان جبران کرد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر سخن از رفع مشکلات و آسیب‌ها می زنیم نیاز است ظرفیت‌ها را نیز بشناسیم؛ چرا که دیگر فرصت از دست دادن زمان‌ها را نداریم.

جلیلی با بیان این که ما نمی‌توانیم زمان را تلف کنیم، گفت: یک رئیس جمهور باید بداند چه می‌خواهد و از همان روز اول کار را شروع کرده و فرصت‌های ملی و منطقه‌ای را به درستی شناخته و با برنامه کار را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه ما با جهانی از فرصت‌ها رو به رو هستیم، ادامه داد: این جهان فرصت باید یک ایران جهش را رقم بزند و اتفاقات هشت سال قبل از دولت شهید رئیسی را جبران کند.

وی با بیان اینکه هر یک از آحاد جمعیت ما با توجه به استعداد خود یک نقش پرشکوه را می‌تواند خلق کند، گفت: دولت باید بتواند فرصت این نقش آفرینی را خلق کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر صحبت از شعار دولت می‌زنیم این شعار عصاره برنامه‌ای است که دولت در چهار سال آینده قرار است طی کند.

جلیلی بیان کرد: اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه، یک جهان فرصت و یک برنامه جهش برای این موضوع برنامه داریم.

وی گفت: اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه یعنی هر روستا یک سلول جهش کشور شود و هر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در این زمینه نقش آفرینی کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما امروز نسلی از جوانان متخصص و توانمند داریم که این افراد نباید دغدغه شغل داشته باشند، بلکه باید بتوانند برای دیگران نیز فرصت ایجاد کنند.

جلیلی ادامه داد: اگر سخن از اشتغال و ارزآوری می‌زنیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که شهر دانشگاهی چون بیرجند چه سهم و نقشی در اشتغال و ارزآوری دارد و در این زمینه برنامه و نقش داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از کشورها یک فرصت و ظرفیت چون نفت یا جنگل یا شیلات یا معدن دارند ولی کشور ما یک جهان فرصت و همه این ظرفیت‌ها را دارد که با پای کارآمدن مردم می‌توان از آن استفاده کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی هم مرزی با کشور افغانستان است که از این فرصت می‌توان برای رونق صادرات استفاده کرد و این استان در مسیر ترانزیت شمال به جنوب است.

جلیلی افزود: البته باید زیر ساخت‌ها در خراسان جنوبی را نیز تقویت کنیم و به پروژه راه آهن سرعت ببخشیم. ما امروز پیشرفت‌هایی را به دست آورده ایم که دشمن انگشت به دهان مانده و متعجب شده‌ است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما امروز باید زمان را قدر دانسته و مغتنم بدانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز در عرصه جهانی ایفای نقش می‌کند، گفت: امروز جمهوری اسلامی به مدد جوانان و نخبگان علمی خود و اساتید نه تنها عقب نمی‌ماند بلکه بسیاری از کشورها را جا می‌گذارد و دشمنان از این موضوع نگران هستند.

جلیلی اظهار کرد: اگر این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسیم، بی شک مشکلاتی چون بیکاری حل خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی با تبعیض، فساد و رانت می‌خواهند این فرصت‌ها را برای خودشان داشته باشند که باید جلوی این رانت‌ها گرفته شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دولت مقتدر نباید بگذارد که منابع کشور را تنها برخی برای خود بردارند.

جلیلی با اشاره به اینکه ما یک مأموریت ویژه داریم، یادآور شد: هر کدام از ما از همین جا و همین جلسه باید نقش آفرینی خود را آغاز کرده و دیگران را نسبت به آنچه صحیح است تبیین و توجیه کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان القای ناامیدی کرده و ضعف‌ها را بزرگ می‌کند تا ملتی را محروم کند در حالی که ما یک مردم و یک کشور بزرگ داریم.

نامزد ریاست جمهوری گفت: در دولت شهید رئیسی که این فرصت‌ها شناخته شد و روابط بین المللی تنها به چند کشور منحصر نشد کار به جایی رسید که دشمنان ما گفتند راهبرد فشار حداکثری علیه ایران بی نتیجه مانده است.

جلیلی بیان کرد: دشمنان ما می‌خواستند که با فشار حداکثری ما نتوانیم حتی یک بشکه نفت بفروشیم، اما کار به جایی رسید که امروز یک و نیم میلیون بشکه می‌فروشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ها دولت نقش آفرین عملیات پیشرفت و جهش کشور را از همان روز اول آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha