• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403071008233
  • خبرنگار : 71614

انتشار اسامی راه‌یافتگان به جشنواره عکس تهران

انتشار اسامی راه‌یافتگان به جشنواره عکس تهران
عکس خبر تزیینی است

آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، آثار راه یافته به نخستین جشنواره عکس تهران در دو بخش «تک عکس» و «مجموعه عکس» به انتخاب مجید دوخته‌چی‌زاده، محمود کلاری و سیدعباس میرهاشمی معرفی شدند.

فهرست آثار راه‌یافته به این رویداد که شامل ۴۲ تک عکس و ۹ مجموعه عکس از میان ۶۷۲۲ اثر ارسالی است، همراه با اسامی عکاسان آن‌ها بدون اولویت و به شرح زیر منتشر شده است.

در بخش تک عکس میثم قره‌بلاغی با تک عکس «برای زنده ماندن» از زنجان، رضا رفیع زاده با تک عکس «دروی مزرعه برنج» از رشت، صمد قربان‌زاده با دو عکس بدون عنوان از ارومیه، اصغر بشارتی با تک عکس «حنابندون» از قشم، جمشید فرجوندفردا با دو عکس «آرام‌ترین خواب جهان» و «رویای دور دست» از بیجار، هادی نصیری با تک عکس «نهنگ ۵۲ هرتز» از میانه، امید میرزایی با تک عکس «خانه‌ی آخر» از ایلام، بهرام بیات با تک عکس «تنهای تنها در مرز» از زنجان، پوریا نوری با تک عکس «مردم ایران» از بندرعباس، هادی دهقان پور با تک عکس «لانه‌ای بر بلندای ابرها» از سبزوار، سیدمصطفی یوسفی با تک عکس «اسب سخت‌کش» از مشهد، حمید سبحانی با تک عکس «زنی در بازار اصفهان» از مشهد، مهری رحیم‌زاده با تک عکس «یک نفر در آب می‌خواند شما را» از قزوین، محمد عباسی با تک عکس «پل شناور» از بوشهر، داود ایزدپناه با تک عکس «اقامت شبانه عشایر کوچ رو» از یاسوج، صادق سوری با تک عکس «کادو» از زاهدان، سیدعلی رضویان با تک عکس «علوفه» از بیجار، مهزیار مهدی‌پور با تک عکس «مه و کارون» از اهواز، بابک کنعانی با یک عکس بدون عنوان از تهران، حمید واحدی با تک عکس «گذراندن شبی زیبا در کنار ستارگان» از سنقر، اردلان حسنعلی زاده با تک عکس «بوسه بر مادر» از قوچان، بهزاد جهانگیرزاده خیاوی با تک عکس «همه آمده بودند!» از مِشگین‌شهر، ارسطو قادرمزی با تک عکس «شوق پرواز» از سنندج، سعید رضوانیان با یک عکس بدون عنوان از شاهرود، رضا دانیانیان با دو عکس «مرغ ماهیخوار» و «فوتچل» از شیراز، لیلا براتی با تک عکس «ذهن زیبا» از دزفول، علی ذلقدری با تک عکس «خط امید» از تهران، سارا گلی با تک عکس «منطقه ممنوعه» از تهران، محمد قجر با تک عکس «ریگ زرین» از گنبد کاووس، محمد وارسته با دو عکس «طبیعت بی‌دفاع» و «آب و ماهیگیری» از بندر انزلی، محمد وحدتی با تک عکس «خواب» از قم، الوند رضازاده با تک عکس «سکوت» از رشت، سیدمتین هاشمی با تک عکس «ذوالجناح» از تبریز، کیومرث خوش صفت با تک عکس «پره» از همدان، جواد رضایی سالانقوچ با تک عکس «کاسبی» از مشهد، سیدعلی حسینی فر با تک عکس «مردی که کیسه ها را حمل می کرد» از سبزوار، فاطمه پیش خوان با تک عکس «مرگ ذهن» از اصفهان، ایمان صمدی ارونقی با تک عکس «نظاره گر» از تهران، بخش مجموعه عکس(آزاد) فاطمه روحانی طباطبایی با مجموعه عکس «خانه‌ای برای گل فیکوس» از گلپایگان، عرفان سامان فر با مجموعه عکس «در خطر انقراض» از شیراز، اصغر خمسه با مجموعه عکس «ژنتیک» از تهران، مهدی عباسی با مجموعه عکس «خاک سرده» از شهریار، حمید سبحانی با مجموعه عکس «آخر شاهنامه» از مشهد، سیدمتین هاشمی با مجموعه عکس «لوچو» از تبریز، بخش مجموعه عکس (جوان ایرانی)، سعید نیکپور صیقلانی با مجموعه عکس «کشتی گیله مردی» از رشت، علیرضا عباسی با مجموعه عکس «خوابگاه» از کازرون و اسحاق آقایی با مجموعه عکس «جانی برای وطن» از یاسوج به این جشنواره راه یافتند.

مجید دوخته‌چی‌زاده ـ  داور جشنواره عکس تهران ـ دانش‌آموخته رشته عکاسی و گرافیک از مدرسه عالی تلویزیون سینما و دارای گواهینامه درجه یک هنری است. او از سال ۱۳۵۹ تا امروز نمایشگاه‌های بسیاری برگزار کرده است. عکاسی از موزه‌های ایران باستان، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی از جنگ تحمیلی و حضور در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعدد هنری از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

محمود کلاری ـ داور جشنواره عکس تهران ـ متولد سال ۱۳۳۰ عکاس، مدیر فیلم‌برداری، بازیگر و کارگردان ایرانی است. او دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده‌ است. محمود کلاری ۴ بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از جشنواره فیلم فجر شده و از این نظر رکورددار است. این هنرمند در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته و عکس‌های او در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ شده‌ است.

سیدعباس میرهاشمی ـ داور جشنواره عکس تهران ـ متولد سال ۱۳۴۱ در ساوه و دارای کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر و دارنده مدرک درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سابقه دبیری و داوری در جشنواره‌های عکس مختلف، عضو هیات موسس انجمن عکاسان دفاع مقدس، مدیرعامل انجمن عکاسان دفاع مقدس، رییس بنیاد روایت فتح و ... را نیز دارد.

نخستین جشنواره عکس تهران به دبیری فرهاد سلیمانی همزمان با چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتشار اسامی راه‌یافتگان به جشنواره عکس تهران

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha