• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403072922200
  • خبرنگار : 71219

بازیگری که برای «روز خداحافظی» ۲۰ کیلو وزن کم کرد

بازیگری که برای «روز خداحافظی» ۲۰ کیلو وزن کم کرد

بازیگر فیلم کوتاه «روز خداحافظی» که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده شده و خودش هم هر شب در تئاترشهر روی صحنه است، از سختی‌های کم کردن ۲۰ کیلوگرم وزن برای بازی در «روز خداحافظی» گفت.

به گزارش ایسنا، فیلم «روز خداحافظی» یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره کوتاه تهران است که این روزها در پردیس ملت در حال برگزاری است. این فیلم در نخستین روز جشنواره جزء ۱۰ فیلم برتر از نگاه تماشاگران بود.   
  
داریوش رشادت - بازیگر این فیلم کوتاه- که برای بازی در «روز خداحافظی» وزن زیادی کم کرده است، به ایسنا گفت: وقتی آقای رنجبر موضوع این فیلم را با من مطرح کرد، وزنم هفتاد و چند کیلو بود اما این نقش یک شخص ۵٢ کیلویی می‌خواست و خود آقای رنجبر هم برای گفتن این موضوع کمی معذب بود. من به او قول دادم که تمام تلاشم را بکنم، تا روز فیلمبرداری یک ماه زمان داشتم که به وزن ۵٢ کیلو برسم. با یکسری هماهنگی‌ها شروع به این کار کردم و به جرأت می‌گویم که چالش بسیار سختی بود و سخت ترین کاری بود که در زندگی انجام داده بودم.

او که این روزها نمایش «گور پلاس» را در تئاتر شهر روی صحنه دارد، افزود: بیست و چند کیلو وزن کم کردن در یک ماه، کار دشواری بود بخاطر این ماجرا آنقدر بی‌رمق و بی‌جان بودم که توان راه رفتن هم نداشتم. هفته‌های آخر، تغذیه‌ام تنها به دو تخم مرغ آب‌پز رسیده بود. چند پیشنهاد داشتم اما چون صبح تا عصر جان این را نداشتم که حتی در خانه راه بروم، پیشنهادها را هم نتوانستم هماهنگ کنم و بروم. سخت ترین بخش این فیلم برای من پروسه وزن کم کردن یک ماهه بود. خدارا شکر که از پس آن برآمدم. با اینکه جاهایی آسیب جسمی زد اما برای خودم هم چالش جذابی بود که انجام دادم. فکر نمی‌کردم تا این حد سخت باشد اما به هر حال قول داده بودم و کار انجام شد.  

رشادت درخصوص اینکه چطور خود را به نقش شخصی که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند، نزدیک کرده است، بیان کرد: من مرگ را از نزدیک ندیدم و هیچوقت عزیزانی نداشتم که ببینم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، فقط شنیده بودم. از پسر عمویم شنیده بودم که دو ماه آخر یک عزیزی بالای سر او بوده که سرطان داشته و می‌گفت دیدم که چگونه این شخص ذره ذره مرگ را زندگی کرد. صحبت‌های او به من کمک کرد. در کنار آن چند مقاله پزشکی خواندم و از همه مهم‌تر یک فایل صوتی از دوستی که بیماری داشت و در یک پروسه یک ساله به مرگ نزدیک می‌شد و هیچ امیدی هم نداشت گوش دادم. در کنار این ها با وزن کم کردن و بی حالی، انگار داشتم مرگ را می چشیدم و با ذره ذره از دست دادن عضلاتم باعث شد تا تجربه ای از خرده مرگ داشته باشم.

بازیگری که برای «روز خداحافظی» ۲۰ کیلو وزن کم کرد

او افزود: نمی‌دانم برای «روز خداحافظی» چه اتفاقی خواهد افتاد اما همه از ماحصل کار راضی هستیم. باقی فیلم‌های جشنواره را ندیدم. بازخوردهای خوبی از کار گرفتیم و امیدوارم که این فیلم دیده شود. بیشترین خوشحالی‌مان هم دریافت جایزه نیست. اگر کسانی که فیلم را در سالن می‌بینند، آن ارتباطی را که فرزاد رنجبر می‌خواست بگیرند، خوشحال می‌شویم.

این بازیگر در مورد جایگاه فیلم کوتاه در کشور توضیح داد: متاسفانه دیگر نمی توان به فیلم کوتاه به عنوان ژانر فیلمسازی نگاه کرد. در تئاتر و حتی در سینما بعضی از افراد دستیار کارگردان هستند و به هیچ عنوان علاقه ندارند کارگردان شوند و کارشان دستیاری است و آن را هم دوست دارند و به شدت هم در کارشان حرفه‌ای هستند اما ما می‌بینیم که ۹۰ درصد افراد دستیاری می‌کنند که کارگردان شوند. این در حوزه فیلمسازی هم وجود دارد، خیلی‌ها فیلمِ کوتاه ساز نیستند یعنی ما نمی‌بینیم شخصی که وارد جهان فیلمسازی فیلم بلند شده و می‌تواند بودجه آن را بگیرد و فیلم بلند بسازد، بعد از چند فیلم بلند یک ایده درخشان را تبدیل به فیلم کوتاه کند! این مورد اگر هم وجود داشته باشد خیلی کم است. در حالی که در سینمای بین‌المللی کاملا متفاوت است. در ایران متاسفانه اینگونه شده که فیلم کوتاه بسازیم که راه برای ساخت فیلم بلند باز شود. انگار فیلم کوتاه پله‌ای برای فیلم بلند است. البته حق دارند، انگار مسیری بجز این مسیر وجود ندارد. ما فیلم های کوتاه درخشانی داریم و هر سال در جشنواره فیلم کوتاه با فیلم‌هایی مواجه می‌شویم که به لحاظ فنی بی‌نظیر هستند. به لحاظ موضوع و محتوا حرفی برای گفتن دارند. فیلم‌های کوتاه ما روز به روز پخته‌تر می‌شوند و این‌ها همه برای ورود نسل جدیدی به دنیای سینما امیدوارکننده است.

رشادت همچنین با بیان اینکه سرگرم تئاتر است و سال گذشته یک تئاتر به نام «محیط زیست» اجرا کرده، گفت:‌ بازخوردهای خوبی از آن گرفتم و به واسطه تئاتر پیشنهادهای تصویری داشتم که متاسفانه آن ها را دوست نداشتم. آخرین کار تصویری که داشتم با آقای بهزاد آقاجانی در یک فیلم سینمایی بود که هنوز هم در مرحله تدوین است. قبل از آن فیلم سکانس پلان «منگی» را کار کرده بودیم که در هنر و تجربه اکران شد. قبل‌تر هم با آقای محمدرضا هنرمند در فیلم «سمفونی نهم» همکاری داشتم. بعد از سال ۱۴۰۰ چند پیشنهاد داشتم اما هنوز که هنوز است پیشنهادی که خودم آن را دوست داشته باشم به من نشده است اما در حال حاضر مشغول چند تئاتر هستم و بعد از «گور پلاس» در آبان‌ماه در سالن قشقایی نمایش «کمی شبیه تئاتر» را به نویسندگی و کارگردانی میثم زندی بازی خواهم کرد.  

فیلم کوتاه «روز خداخافظی» به نویسندگی و کارگردانی فرزاد رنجبر و تهیه‌کنندگی سید محمدهادی آقاجانی دوشنبه ۳۰ مهر ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۱ و ۳ پردیس سینمایی ملت و سه‌شنبه ۱ آبان ساعت ۱۳ در سالن ۲ و ۵ پردیس سینمایی ملت به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha