• سه‌شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403102417843
  • خبرنگار : 71955

تعداد زیاد بازماندگان و تارکان تحصیل در مناطق آزاد/ نیاز برخی مناطق به پیگیریهای آموزشی و پرورشی

تعداد زیاد بازماندگان و تارکان تحصیل در مناطق آزاد/ نیاز برخی مناطق به پیگیریهای آموزشی و پرورشی

مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هم مرزی با برخی از مرزهای شرقی کشور باعث توجه ویژه به مناطق آزاد شده است گفت: در این مناطق تارک تحصیل یا بازمانده از تحصیل به دلیل مسایل فرهنگی زیاد است، بنابراین توجه به آسیب‌های اجتماعی در مناطق مذکور عنایت ویژه‌ای می‌طلبد.

هادی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شش استان کشور، هفت منطقه آزاد تجاری وجود دارد که شامل ۱۱ شهرستانی می‌شود که دارای مناطق آموزش و پرورش است گفت: در این مناطق حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز و حدود ۱۰ هزار معلم در حال فعالیت هستند و از نظر تعداد دانش‌آموز و تعداد مدارس در این مناطق جزو بیست و پنجمین ـ بیست و ششمین استان هستیم لذا بسیار با ارزش است.

وی درباره ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در این مناطق افزود: به دنبال این هستیم که با مشارکت سازمان‌های منطقه آزاد و حمایت‌های آن‌ها بتوانیم شاخص‌های آموزشی و پرورشی در این مناطق را ارتقاء دهیم. اگر نگاه سخت افزاری و نرم‌افزاری به موضوع داشته باشیم، ارتقای سخت‌افزاری با کمک مناطق آزاد و ارتقای نرم‌افزاری با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق آزاد از نظر «معدل» امتحانات نهایی در حدود متوسط کشوری قرار دارند ادامه داد: البته معدل رشته به رشته متفاوت است اما برنامه ما ارتقای حداقل یک نمره‌ای معدل‌ها در این مناطق است.

عابدی با بیان اینکه با چالش‌هایی در این مناطق مواجه هستیم گفت: همه مناطق آزاد جزو مناطق مرزی محسوب می‌شوند. یکسری از مناطق نیاز به پیگیری ویژه از بعد آموزشی و پرورشی دارند. در این مناطق رفت و آمدها به داخل و خارج کشور به راحتی در حال انجام است لذا تبادل فرهنگی اتفاق می‌افتد بنابراین نیاز به توجه ویژه مخصوصاً در حوزه پرورشی و در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم.

وی با بیان اینکه هم مرزی با بعضی از مرزهای شرقی کشور باعث توجه ویژه به این مناطق شده است اظهار کرد: در این مناطق تارک تحصیل یا بازمانده از تحصیل به دلیل مسایل فرهنگی زیاد است، بنابراین توجه به آسیب‌های اجتماعی در مناطق مذکور عنایت ویژه‌ای می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۰۹:۴۱

سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده بودجه سازمان نهضت سوادآموزی را کاهش دهد و به مدارس اختصاص دهد