• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403122618541
  • خبرنگار : 71442

در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد

لزوم تلاش رسانه‌ها برای کاهش تصادفات جاده‌ای

لزوم تلاش رسانه‌ها برای کاهش تصادفات جاده‌ای

شماری از مدیران ارشد رسانه‌های کشور بر اهمیت نقش رسانه‌ها در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کردند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدابیر و تلاش‌های رسانه‌ای به‌منظور فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات جاده‌ای در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌ها با معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور اجرایی پویش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست، شماری از مدیران ارشد رسانه‌های کشور شامل خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری حضور داشتند که هر یک ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی خود، بر اهمیت نقش رسانه‌ها در رعایت قوانین رانندگی و کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کردند.

محمدرضا نوروزپور معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن اشاره به تجربه‌های موفق دیگر کشورها در کمک گرفتن از رسانه‌ها و کمپین‌های اجتماعی برای کاهش تصادفات و کاهش تلفات، حتی تا حد صفر، بر نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آگاه‌سازی عمومی و فرهنگ‌سازی رانندگی امن تاکید کرد و از همه رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای خواست تا با پیوستن به این پویش و تمرکز بر اطلاع‌رسانی موثر، به ترویج رفتارهای مسئولانه در رانندگی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات ناشی از بی‌احتیاطی در جاده‌ها پرداخته و حوادث ناگوار رانندگی در تعطیلات نوروزی را به حداقل برسانند.

به گفته نوروزپور، پویش «نه به تصادف» نه تنها یک حرکت اجتماعی بلکه یک مسئولیت جمعی است که می‌تواند با همراهی مردم و اصحاب رسانه، جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهد.

معاون امور رسانه‌ای وزیر فرهنگ در پایان بر ضرورت استفاده از رهبران افکار و چهره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در نهادینه‌سازی رانندگی ایمن تاکید کرد و از همه همکاران رسانه‌ای خواست که در این ایام حساس، با تمام توان خود یاری‌گر پویش «نه به تصادف» باشند.

در ادامه این نشست، حسین کرمان‌پور- رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مشاور اجرایی این پویش با ارائه آماری نگران‌کننده درباره وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای، ضمن اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ها برای تغییر این روند منفی، گفت: ما سالانه شاهد از دست دادن هزاران نفر در تصادفات جاده‌ای هستیم که بخش عمده آنها در ایام تعطیلات رخ می‌دهد. طبق آمارها، تعطیلات نوروزی هر سال، جزو پرچالش‌ترین مقاطع زمانی از حیث تصادفات رانندگی و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود. این حوادث نه تنها زیان‌های جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند، بلکه هزینه‌های زیادی را نیز به نظام سلامت و اقتصاد کشور وارد می‌سازد.

کرمان‌پور ضمن قدردانی از رسانه‌ها از فعالان اجتماعی و فرهنگی خواست تا با مشارکتی فعال و مستمر، این مسیر را دنبال کرده و نقش مؤثری در پیشبرد اهداف این پویش ملی ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha