• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404020704287
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا، تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش

استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا، تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استقرار الگوی مدرسه تراز، با توسعه عدالت در فضا و تجهیزات و کیفیت بخشی به آموزش، عینیت می‌یابد. در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیازها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم. مدیران مرتبط با این پروژه موظف‌اند گزارش لحظه‌ای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیموده‌ایم.

به گزارش ایسنا، علیرضاکاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در نشست کارگروه توسعه عدالت آموزشی، فضا و کیفیت آموزشی که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که عدالت آموزشی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: برای دست یافتن به این مهم نیازمند انسجام بالایی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی با تأکید بر این که باید گزارش دقیقی از دستاوردها در حوزه فضا و تجهیزات ارائه دهیم؛گفت: اتفاقات مهم و قابل توجهی در شرف انجام است. بنابراین نیازمند تجمیع گزارش نتایج و دستاوردها هستیم. 

کاظمی با اشاره به این که در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی، نیازمند اطلس نیازها و نقشه راه و اقدامات عملیاتی هستیم، افزود: مدیران مرتبط با این پروژه موظف‌اند گزارش لحظه‌ای از اقدامات در دست انجام را ارائه دهند تا مشخص شود که چه مقدار از مسیر را پیموده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که گزارش مدونی از اقدامات تیم های جهادی باید ارائه شود، افزود: ما در حوزه فضا و کیفیت نیازمند گزارش اقدامات هستیم. چون نقشه و طراحی آن از چندی پیش مشخص شده است. بنابراین همت مدیران مربوط باید براقدامات عملیاتی در این حوزه ها باشد.

کاظمی با اشاره به اجرای الگوی مدرسه تراز تصریح کرد: توسعه فضا و کیفیت آموزشی با اجرای مدرسه تراز به یکدیگر متصل هستند و همگی در قالب توسعه کیفیت و فضا های آموزشی در حال اجرا هستند.

وی بر رصد دائمی این طرح و بررسی مشکلات و کاستی ها بر سر راه این پروژه تأکید کرد و گفت: نیازمند برنامه عملیاتی در استان هاهستیم تا با بررسی روند و رویکرد انجام طرح به صورت مستمر در جریان اقدامات قرار گیریم. همچنین نیازمند شبکه سازی های متعددی در سراسر کشور در حوزه کیفیت بخشی هستیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که در حوزه رسانه نیازمند مستندسازی در مسیر اجرای طرح هستیم؛ گفت: با به تصویر کشیدن اقدامات، مخاطبین به طور کامل در جریان برنامه های عملیاتی قرار می گیرند.

در پایان این نشست وزیر آموزش و پرورش بر هم افزایی و همراهی تیم اجرای پروژه توسعه عدالت آموزشی تاکید کرد و گفت: این خواسته رئیس دولت است و همگی برای اجرای آن باید همصدا باشیم تا یک بار برای همیشه مشکلات نظام تعلیم و تربیت رفع شود.

گفتنی است؛ اعضای این کارگروه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح، برادامه مسیر تحقق توسعه عدالت آموزشی تأکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha