• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404031107056
  • خبرنگار : 71955

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اهتمام جدی رئیس جمهور به آموزش و پرورش/فقدان عدالت آموزشی یکی از دلایل چالش‌های امروز آموزش و پرورش

اهتمام جدی رئیس جمهور به آموزش و پرورش/فقدان عدالت آموزشی یکی از دلایل چالش‌های امروز آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اهتمام جدی رئیس جمهور به آموزش و پرورش را یک فرصت مغتنم برای نظام تعلیم و تربیت کشور قلمداد و گفت: استفاده بهینه از این فرصت منجر به عدالت آموزشی و ارتقای کیفی آموزش‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شیخ‌الاسلام با اشاره به تعریف آموزش، گفت: آموزش مطلوب منجر به تغییر در رفتار و مدل ذهنی می‌شود؛ هدفی که باید با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط به طور خاص آموزش و پرورش محقق شود؛ البته نقش خانواده‌ها در این فرایند بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت مقوله پرورش و تربیت و تاکید سند تحول بنیادین به این موضوع، افزود: با توجه به اینکه نقطه آغاز شکل‌گیری شخصیت افراد دوران کودکی است و این دوران نقش بسزایی در شکل‌گیری قوه تفکر و تعقل و ادراک فرد دارد، حاکمیت تصمیم گرفت با ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ضمن آغاز آموزش از این دوران، مدیریت یکپارچه اوان کودکی را محقق کند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: بسیاری از نگرانی‌های موجود و چالش‌های حاضر در عرصه آموزش و پرورش، ریشه در آغاز دیرهنگام آموزش دارد؛ به نحوی که اگر آموزش از دورۀ پیش از دبستان آغاز می‌شد، نه‌ تنها چنین نگرانی‌ها و چالش‌هایی به ویژه در حوزه‌های تربیتی و پرورشی وجود نداشت، بلکه مسیر ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان با سرعت و کیفیت بهتری طی می‌شد.

شیخ‌الاسلام فقدان عدالت آموزشی را یکی دیگر از دلایل چالش‌های امروز آموزش و پرورش قلمداد و افزود: در گذشته به دلیل غفلت از دورۀ پیش از دبستان، ناهمگونی بسیاری در مقاطع ابتدایی رخ داده بود. موضوعی که به طور خاص در مناطق دوزبانه و کمتربرخوردار تمام فرایند یادگیری دانش‌آموز را تحت‌تأثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی را نقطه آغاز تعلیم و تربیت می‌داند، عنوان کرد: برنامه‌ها و اقدامات بسیار خوبی برای توسعۀ دورۀ پیش‌دبستانی انجام شده و در حال انجام است تا در نهایت ضمن پوشش حداکثری در این دوره، کودکان در معرض محرک‌های یادگیری قرار بگیرند و بتوانند در محیطی عادلانه مسیر آموزش خود را آغاز کنند.

وی اهتمام جدی رئیس جمهور به آموزش و پرورش را یک فرصت مغتنم برای نظام تعلیم و تربیت کشور قلمداد و اظهارکرد: استفاده بهینه از این فرصت منجر به عدالت آموزشی و ارتقای کیفی آموزش‌ها خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سهولت دسترسی به آموزش را یکی از دستاوردهای بزرگ کشور در سال‌های بعد از انقلاب دانست و افزود: مجموعه آموزش و پرورش در سال‌های گذشته نیز اقدامات بسیار بزرگی برای عدالت آموزشی انجام داده بود و حتی در دورۀ کرونا توانست تا حد مطلوب خود را با شرایط روز جامعه انطباق دهد.

وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از نقاط روشن آموزش و پرورش، دایر بودن مدارس و کلاس درس و دسترسی به آموزش حتی در دورترین نقاط کشور است؛ موفقیتی بزرگ که برای تحقق عدالت آموزشی انجام شده و با جدیت در حال پیگیری است تا هیچ کودک ایرانی از تحصیل محروم نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha