• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۴ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404060401735
  • خبرنگار : 71955

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

کمبود ۵۸ هزار مربی پرورشی در مدارس/ به ازای هر ۱۵۰دانش‌آموز یک مربی نیاز است

کمبود ۵۸ هزار مربی پرورشی در مدارس/ به ازای هر ۱۵۰دانش‌آموز یک مربی نیاز است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود از راه‌های مختلف کمبود مربی پرورشی در مدارس جبران شود گفت: کارهای خیلی خوبی انجام شده اما وضع از نظر تعداد مربی پرورشی خوب نیست.

صادق حسین زاده ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کمبود معلم پرورشی در مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو گفت: کمبود معلم پرورشی بر اساس دو شاخص تحلیل می‌شود، از باب شاخص قانون احیای معاونت پرورشی که ۱۹ سال پیش به تصویب رسید و متاسفانه با تلاش‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف صورت گرفت، فاصله خیلی زیادی تا حد مطلوب وجود دارد لذا ۵۸ هزار مربی پرورشی کم داریم.

وی با بیان اینکه شاخص دوم برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن  ۴۸ هزار مربی پرورشی کم داریم افزود: علت تفاوت عدد این است که به ازای هر ۱۵۰ نفر دانش آموز یک مربی نیاز است، بنابراین وضع از باب تعداد مربی پرورشی خوب نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در ۲۰ سال گذشته تمرکز خود را بر تامین معلم برای کلاس‌های درس گذاشته ادامه داد: در سال‌های گذشته، برخی کلاس‌ها معلم نداشتند، اولویت ابتدا مدیر و بعد معلم بود و به دلیل کمبود نیرو ضربه زیادی را دانش آموزان در موضوعات پرورشی، مربی پرورشی، معاون پرورشی، مشاور مدرسه و... متحمل شدند.

حسین زاده ملکی با بیان اینکه یکی از مهمترین و فوری‌ترین موضوعاتی که دنبال می‌کنیم افزایش ظرفیت تدریجی دانشگاه تربیت معلم یا دانشگاه فرهنگیان برای تربیت مربی و تربیت مشاوره است گفت: تلاش می‌کنیم سهم بیشتری را در آزمون‌های آینده به این موضوع اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته جذب‌های نیروی انسانی نسبتاً خوبی داشتیم افزود: تلاش می‌شود بتوانیم از طرح‌های مشابه مقداری کمبود را جبران کنیم. مثلا معلمانی هستند که در مدارس محبوبیت دارند و توان کار گروهی و پرورشی نیز دارند، برای آن‌ها ابلاغ و اضافه کاری در نظر گرفته می‌شود که مقداری کمبود جبران شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از چهار یا پنج چالش بزرگ حوزه پرورشی و حوزه مسائل آسیب‌های اجتماعی و روانی، کمبود مشاور و مربی متخصص متمرکز به امر مشاوره و امر پرورشی در مدارس است اظهار کرد: باید تحولی صورت گیرد و همه کشور در تربیت چنین مشاوران و مربیانی کمک کنند تا در مدرسه معلمان پرورشی بکارگیری شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha