• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1404062616074
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

زیر سایۀ لایک و ویو نمانیم

زیر سایۀ لایک و ویو نمانیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید فضای مجازی را میدان تاخت و تاز علیه دشمن قرار داد. باید مراقب باشیم اثربخشی محتواها و اقدامات رسانه‌ای‌مان زیر سایه تعداد لایک و ویو نماند. این‌که یک محتوا در فضای مجازی چقدر ویو خورده چندان مهم نیست، مهم اثر بخشی آن محصول فرهنگی است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد قمی، چهارشنبه (۲۶ شهریور) در نشستی با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان البرز، با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های حوزه فضای مجازی گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند باید فضای مجازی را میدان تاخت و تاز علیه دشمن قرار داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به طبقه‌بندی‌های مختلف مردم ایران، حتی در رفتارشان در فضای مجازی، گفت: گاهی در فضای مجازی با رفتارهایی روبرو می‌شویم که نشان از عدم مخاطب‌شناسی دارد. مثلاً چطور می‌شود محتوایی که زبان و بیانی مطلوب یک جوان دارد، همزمان موردپسند یک فرد مسن هم باشد؟ این بدیهی است که باید در نظام تولید محتوای رسانه‌ای خود مخاطب‌شناسی را جدی بگیریم، چنان که جنسیت، قومیت و تحصیلات افراد متفاوت است و طبعاً اقتضای کار رسانه‌ای هرکدام از این‌ها هم متفاوت است. فعالان رسانه باید بدانند خطاب کار رسانه‌ای خود را کدام قشر قرار داده‌اند و از کار فرهنگی بدون این ملاحظه خودداری کنند، چنان‌که رهبر انقلاب چنین کار فرهنگیِ بدون رعایت چنین ملاحظاتی را کار فرهنگی برف‌انبار توصیف کرده‌اند.

او ادامه داد: مخاطب پیام متناسب می‌خواهد و این تناسب فقط سنی و صنفی نیست. با شخصی که دچار هیجان یا تردید در اعتقاداتش است، نباید به زبانِ مطلوب فردی که مؤمن به انقلاب اسلامی است سخن گفت. در عین حال هم باید بدانیم باید با همه اقشار حرف بزنیم و باب گفت‌وگو را نبندیم. حتی با جاهل و معاند هم باید با زبان خودش حرف زد و این باب نباید بسته شود.

حجت‌الاسلام قمی در ادامه سخنان خود، اثربخشی را مهم‌تر از گزارشات کمّی در فضای مجازی دانست و گفت: باید مراقب باشیم اثربخشی محتواها و اقدامات رسانه‌ای‌مان زیر سایه تعداد لایک و ویو نماند. این‌که یک محتوا در فضای مجازی چقدر ویو خورده چندان مهم نیست، مهم اثر بخشی آن محصول فرهنگی است. ما باید از این‌چنین گزارشات و اقدامات کمّی به سمت اثربخشی واقعی در میدانِ رسانه و شبکه‌های اجتماعی حرکت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به کثرت قومیت‌ها در استان البرز، این استان را دارای ظرفیت بزرگی دانست که فعالان رسانه می‌توانند به فراخور قومیت‌های موجود، تولیدات دلچسب‌تری برای قوم خود بسازند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در عین این‌که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف تکالیف جدی‌ای در حمایت از هنرمندان و مجاهدت‌های هنری و رسانه‌ای بر عهده دارند، اما هنرمندان و جوانان مکتبی و متعهدِ هنرمند ما نباید معطل دستگاه‌ها بمانند؛ چرا که این رفتار عمدتاً بدون نتیجه می‌ماند و باید به جای انتظار، تلاش و تعامل فعالانه را جایگزین کرد.

حجت‌الاسلام قمی وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی را حمایت از رشادت‌های رسانه‌ها دانست و گفت: فعالیت‌های رسانه مؤثر است و ما متوجه ارزش این مجاهدت‌ها و نقشِ خودمان در حمایت و خدمت به شما هستیم. هرچند از این که به خاطر محدودیت‌ها و بضاعت کم‌مان قدم‌هایی که در حمایت برداشته می‌شود ناچیز است ولی این تکلیف بر دوش ماست و قدردان این مجاهدت‌ها در استان البرز هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر یک روزه به استان البرز، در اجلاس شهدای مداح استان البرز شرکت کرد و با بانوان مجاهد، خطبا، علما، مدیران فرهنگی استان و هم‌چنین فعالان رسانه‌ای استان البرز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha