به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی در جلسه هیات امنای بنیاد ملی بازیهای رایانهای که امروز شنبه (۵ مهر) برگزار شد، گفت: از زمانی که این بنیاد در دهه ۸۰ شمسی شکل گرفت تاکنون چند اتفاق در حوزه بازیها رخ داده است که بر فضای کارکردی بنیاد میتواند موثر باشد.
وی افزود: تحولاتی در حوزه فنآوری پدید آمده که تاثیری قابل توجه بر بازیها گذاشته و فضای فعلی را نسبت به دهه ۸۰ شمسی متفاوت کرده است، مواردی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، بلاکچین و ... است که بازیهای ویدیویی را متاثر کرده است و به همین دلیل ویژگیهایِ بازیهایِ رایانهایِ فعلی با دهه ۸۰ تفاوتهای قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه جامعه مخاطب این بازیها از نظر کمی و سنی تغییرات زیاد داشته است، گفت: در دهه هشتاد عمدتا کودکان و نوجوانان درگیر بازیهای رایانهای بودند که با گذشت زمان سن آنها افزایش یافته است ولی همچنان به این بازیها توجه دارند که البته این مساله صرفا برای ایران نیست و در تمام دنیا چنین رویکردی وجود دارد. همچنین بهواسطه گسترش موبایل هوشمند و اینترنت، اکنون بیش از ۲۹ میلیون نفر مصرف بازی ویدیویی دارند.
صالحی تصریح کرد: این مسائل ایجاب میکند متناسب با آن، رویکردهای جدیدی اتخاذ کنیم و رویکردهای موفق قبلی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ترکیب فرادستگاهی هیات امنای بنیاد بازیهای رایانهای برای هم افزایی بیشتر است؛ مجموعه کسانی که از بخشهای مختلف در این جلسه حضور دارند باید توجه کنند که بررسی و حل مسائل این حوزه صرفا محدود به وزارت ارشاد نیست و باید هم افزاییِ ظرفیتها را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: بازیهای رایانهای یکی از حوزههای پیشران و اثرگذار بوده و خواهد بود، بهویژه اینکه واقعیت افزوده و ... تجربه جدیدی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرده و موجب اثرگذاری بیشتر بر بازیکنان را فراهم آورده است.
صالحی تصریح کرد: برای سه سال آینده دولت، باید برنامهای راهبردی ناظر به این حوزه درنظر بگیریم علاوه بر آن باید هم افزایی دستگاههای عضو هیات امنای بنیاد بازیهای رایانهای افزایش یابد.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گزارش عملکرد این بنیاد در سال ۱۴۰۳ و برنامههای عملیاتی سال ۱۴۰۴ ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر درمورد آن پرداختند.
انتهای پیام
نظرات