• جمعه / ۲۵ آبان ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8608-12119
  • خبرنگار : 71191

ناصر پازوكي: بهتر بود يك چهره‌ي علمي و پژوهشي براي مديريت موزه‌ي ملي انتخاب مي‌شد وقت و اعتبار زيادي براي كسب تجربه‌ي فرد جديد بايد صرف شود

ناصر پازوكي:
بهتر بود يك چهره‌ي علمي و پژوهشي براي مديريت موزه‌ي ملي انتخاب مي‌شد
وقت و اعتبار زيادي براي كسب تجربه‌ي فرد جديد بايد صرف شود

رييس اسبق سازمان ميراث فرهنگي استان تهران گفت: در ظاهر، در مسؤوليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، چند سالي است كه دقت و توجه لازم صورت نمي‌گيرد.

ناصر پازوكي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: در مجموع، در مسؤوليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و به تبع آن در موزه‌هاي كشور، از بخش عظيم و تواناي بدنه‌ي كارشناسي سازمان كه در زمينه‌هاي تخصصي مطالعات و تحقيقات دارند، هيچ استفاده‌اي نمي‌شود.

وي ادامه داد: از آنجا كه در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در چند سال گذشته رسم بر اين بوده است كه گويا ديگر قرار نيست، نيروهاي خوب بروند و به‌جاي آنها نيروهاي بهتري به‌لحاظ تخصص و تجربه بيايند، لذا تغيير مديريت در حوزه‌ي ملي ايران نيز انشاءالله مبارك است.

او افزود: اما بهتر اين بود كه اگر تغييري در مديريت موزه‌ي ملي به‌وجود مي‌آيد، كسي به‌جاي چهره‌ي قبلي‌ مي‌آمد كه يك چهره‌ي علمي و پژوهشي، در زمينه‌هاي تاريخ، فرهنگ، هنر يا تمدن ايران يا رشته‌هاي مرتبط با آن مي‌داشت و دست كم به تعداد انگشتان يك دست افراد مجامع علمي، پژوهشي، و تحقيقاتي دنيا او را مي‌شناختند تا او موزه را خوب مي‌توانست اداره كند و با دنيا تعامل و رابطه‌ي فرهنگي داشته باشد و نسبت به شناساندن تاريخ و فرهنگ ايران كه واقعا مظلوم واقع شده اقدام كند.

پازوكي در ادامه مدعي شد: فرد جديدي كه براي اين سمت انتخاب شده است، هيچ تخصصي در اين زمينه‌ها ندارد و تا زماني كه او در اين زمينه به تجربه برسد و كاري بتواند انجام دهد، قطعا بايد وقت و مقدار زيادي اعتبار هزينه شود تا او اين تجربه‌ها را بتواند كسب كند و موزه را به جايگاهي كه دست كم درحال حاضر قرار دارد، برساند.

مسؤول تدوين نقشه‌ي باستان‌شناسي كشور همچنين در مقايسه‌ي موزه‌هاي ايران با دنيا و قرار داشتن ايران در جايگاه موزه‌هاي دست دوم و سوم دنيا، توضيح داد: موزه‌هاي ما همچنان در حالت ركود هستند و كم‌ترين اطلاعات كافي به بازديدكنندگان در زمينه‌هاي مختلف داده نمي‌شوند و افرادي كه به موزه مي‌آيند، دست خالي بازمي‌گردند.

او كه در حاشيه‌ي جلسه‌ي توديع و معارفه‌ي رييس موزه‌ي ملي ايران با خبرنگار ايسنا سخن مي‌گفت، درباره‌ي اين جلسه تصريح كرد: ما سخنرانان خوبي هستيم و حرف‌هاي خوبي مي‌زنيم، ولي واقعيت اين است كه در كنار حرف زدن به تجربه، توانايي، مديريت و شناخت نياز داريم تا بتوانيم تصميم‌هاي خوبي بگيريم و آن‌ها را به‌درستي عملي كنيم. در واقع، بايد ديد در عمل چه اتفاقي مي‌افتد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha