• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۸۷ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-03443.75490

مدير گروه جغرافياي دانشگاه تهران: اعلام يك شعار داخلي برنامه‌ي گردشگري را فعال و هدفمند مي‌كند

مدير گروه جغرافياي دانشگاه تهران گفت: گردشگري بين‌المللي ما فقط براي تورهاي خروجي فعال و ورود گردشگر به كشور راكد است. بنابراين وقتي امري راكد است، برنامه‌ريزي هم نمي‌توان براي آن كرد. محمدتقي رهنمايي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: با درنظر گرفتن يك شعار داخلي در هفته‌ي گردشگري، برنامه‌ي گردشگري داخلي خود را مي‌توانيم فعال و هدفمند كنيم. وي ادامه داد: با توجه به شرايط فعلي گردشگري در كشور به‌نظر من، بهترين شعار «ايرانگردي مقدمه‌اي بر جهانگردي» مي‌تواند باشد. براي مثال، اطلاع‌رساني را براي تورهاي داخلي با تورهاي خارجي مي‌توان مقايسه كرد. كافي است، صفحه‌ي يك روزنامه را باز كنيد، تمام‌ تورهاي معرفي‌شده شامل سواحل مديترانه، رم، بلغارستان، مسكو، اوكراين، تايلند، مالزي، دبي، چين و سنگاپور هستند كه همه به‌صورت هفتگي برگزار مي‌شوند و تمام آگهي‌ها به سفرهاي خارجي مربوط مي‌شوند. اين مدرس دانشگاه اظهار كرد: جهانگردي را بايد از ايرانگردي آغاز كرد. براي مثال، بايد بررسي كرد كه كجاي ايران را در چه فصلي بايد ديد و كدام فصل براي بازديد از كدام منطقه‌ي كشور مناسب است. وي افزود: گردشگري بين‌المللي ما فقط در بخش خروج از كشور فعال است. براي مثال، پروازهاي خروجي ما از كشور بسيار شلوغ، اما پروازهاي ورودي به كشور هميشه خلوت‌اند. رهنمايي تأكيد كرد: درنظر گرفتن يك شعار داخلي در شرايطي كه گردشگري داخلي محدود است، ضروري به‌نظر مي‌رسد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha