• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8908-10949
  • منبع : مطبوعات

شوراي عالي تهيه‌كنندگان سينما اعلام كرد: تشكيل صنف جديد التاسيس تهيه‌كنندگان با هدف خروج از خانه سينما به تشنج مي‌انجامد

شوراي عالي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران اطلاعيه‌اي منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين اطلاعيه آمده است:«در پي حضور آقاي سجادپور مدير كل اداره ارزشيابي و نظارت در برنامه سينمايي «هفت» مورخ 14 آبان و اعلام تشكيل هيات منتخب جهت تدوين‌ پيش‌نويس اساسنامه تشكل واحد تهيه كنندگي موارد زير جهت اطلاع عموم همكاران اعلام مي‌شود:

اول: بحث تشكل واحد تهيه كنندگان با حفظ هويت گرايشات موجود هيچ‌گاه مورد مناقشه نبوده و از سوي همه فعالن صنفي يك ضرورت اعلام شده است.

دوم: حفظ منافع ملي به عنوان يك مفهوم در راهبرد نظام تهيه كنندگي مورد پذيرش و عمل قرار گرفته است.

سوم: چگونگي دستيابي به وحدت، روش‌ها و اهداف و رفتارهاي صنفي امر مورد اختلاف فعالين امور صنفي بوده است.

چهارم: جلسه مورخ دهم و دوازدهم آبان ماه هشتاد و نه با دعوت مدير كل محترم به واسطه شخصيت حقيقي افراد و نه صنفي آنها صورت گرفته كه اين امر به صراحت از سوي مدير كل در جلسه بيان شده است.

پنجم: در جلسات فوق الذكر دو راهكار ارائه شد:

الف: تعيين هيات تدوين پيش‌نويس اساسنامه تشكل واحد خارج از حيطه‌ي خانه سينما

ب: تعيين گروهي از نمايندگان تشكل‌هاي فعلي با هدف حل مشكلات دولت در تعامل با تهيه كنندگان، فعاليت حول مسائل مشترك و تدوين چگونگي شكل‌گيري تشكل واحد.

ششم: راي‌گيري در جلسات پيش از آنكه حكم به رد يا قبول نظري باشد به عنوان استخراج نظريات حاضرين اعمال شد كه كثيري از شركت‌كنندگان اساس در رد يا قبول وارد راي‌گيري نشدند.

هفتم: كثيري از شركت‌كنندگان راهكار بند ب از رديف پنجم را سريعترين، مناسبترين و عادلانه‌ترين روش براي حل و فصل مسائل و پي‌جويي امكانات نوين در نظام تهيه كنندگي مي‌دانند و انتصاب هيات تدوين پيش‌نويس اساسنامه را مسيري طولاني پرتنش و غير مقبول مي‌دانند. به نحوي كه هيچ يك از طرفين اعم از معاونت و صنف دستاورد روشني را نخواهند داشت.

هشتم: برخلاف گزارش بخش شده در برنامه هفت مخالفين روش انتصاب هيات تدوين اساسنامه پيش از دو برابر مخالفين اعلامي در برنامه (چهارنفر) بودند.

نهم: اعلام چهارنفر هيات تدوين پيش‌نويس اساسنامه از سوي برنامه هفت ( كه دو نفر از آنان به علت مسافرت در جلسه حاضر نبودند و در جريان مذاكرات قرار ندارند) به عنوان هيات منصوب اداره كل صحيح است نه انتخاب از سوي حاضرين.

دهم: همچنان بر اين باوريم گفتگو، وحدت درعمل، پذيرش تفاوت منافع و هم‌پيماني بر مشتركات راه برون رفت از وضعيت كنوني است و تشكيل صنف جديد التاسيس با هدف خروج از خانه سينما و پذيرش مسووليت نظام صنفي سينمايي كشور ( بر اساس اشاره صريح مدير كل محترم در برنامه هفت) پيش از آنكه موجد آرامش و تاني در سينماي ايران باشد به تشنج و بروز سوء تفاهمات جديد در عرصه‌ي سينماي كشور منجر مي‌شود.

يقين داريم سينماي ملي جمهوري اسلامي ايران جزء باتلقي‌ و نگاه ملي به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد.»

شوراي عالي تهيه‌كنندگان و توزيع كنندگان فيلم سينماي ايران (انجمن تهيه ‌كنندگان مستقل سينماي ايران ـ كانون تهيه كنندگان فيلم ايران ـ مجتمع فيلمسازان سينماي ايران)

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha