• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91082214011
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

همایش "احیای امر به معروف و نهی از منکر" در خراسان جنوبی برگزار شد

همایش استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

همایش استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، سردار نظری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان در این همایش گفت: بستر و زمینه‌سازی برای احیای امر به معروف در جامعه بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این‌که «اولین موضوعی که در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد تبیین یک خط‌مشی کلی است» تصریح کرد: در این راستا باید احیاء موضوع امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش حساسیت نسبت به این زمینه، ایجاد فضای مناسب، همزمانی اقدام برای انجام دو موضوع، تقدم‌بخشی برای محیط‌های رسمی و اداری، توجه به محیط‌های عمومی و تقدم‌بخشی به محیط‌هایی که در آن رفت و آمد زیادی است مانند بازار مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، پیرامون هم‌زمانی اقدام برای دو موضوع ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مانند دوبال هستند و کسانی که می‌خواهند این فریضه در بین مردم رواج پیدا کند باید بستر و زمینه لازم برای ایجاد امنیت و آرامش را فراهم کنند.

سردار نظری ادامه داد: وقتی که ما افراد را دعوت به امر به معروف می‌کنیم باید آنها را از انجام دادن کارهای زشت بازداریم.

وی با بیان این‌که «برای انجام دادن این کارها باید هماهنگی، هدایت و حمایت داشته باشیم» خاطرنشان کرد: محور تبلیغی این کارها محیطی، رسانه‌ای و محلی است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به این‌که «برای اجرای این محورها آنها را به پنج محیط تقسیم‌بندی کرده‌ایم» اذعان کرد: محیط اول دانشگاه است که در آن سه موضوع پوشش، نماز و خوابگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در محیط دوم آموزش و پرورش به دلیل حساسیت و تربیت‌پذیری دانش‌آموزان، ادارات و کارخانجات، بازار اسلامی و محلات را گروه‌های دیگر تشکیل می‌دهند.

نظری یادآورشد: سه کمیته سالم‌سازی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای به عنوان عوامل پشتیبانی کننده در این پنج محیط هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha