• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91091407529
  • منبع : نمایندگی سمنان

نشست"نقش پیام‌رسانان عاشورا در کربلا "

یک استاد حوزه و دانشگاه: عیار انسان در مصائب سنجیده می‌شود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: عیار و ظرفیت انسان در مصائب و گرفتاری‌ها سنجیده می‌شود و خداوند بدینوسیله انسان‌ها را امتحان می‌کند.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: عیار و ظرفیت انسان در مصائب و گرفتاری‌ها سنجیده می‌شود و خداوند بدینوسیله انسان‌ها را امتحان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‌الاسلام سیدصادق موسوی در مراسمی با عنوان "نقش پیام‌رسانان عاشورا در کربلا" اظهار کرد: هر کس از بلا‌ها سربلند بیرون آمد، بنده خالص خداست؛ چنانکه خداوند می‌فرماید «بنده من، من را اطاعت کن تا تو هم مثل من خدایی کنی».

وی افزود: آهنگری که با آهن و کوره و آتش سر و کار دارد، به آهن بعد از بیرون آوردن از کوره، ضربه می‌زند تا شکل بگیرد اگر طاقت آورد شکل می‌گیرد و اگر نیاورد و شکست، دور ریخته می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «دیدگاه‌های مختلف و متعدد در زمینه قیام امام حسین(ع) نقل شده است» گفت: امام حسین (ع) فرمودند« من خروج نکردم مگر برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدم» و ایشان خطاب به یزیدیان فرمودند « علت اینکه شما در مقابل من ایستادید این است که شکم‌های شما از مال حرام پر شده است و اینکه شما بنده دنیا شده‌اید».

موسوی با اشاره به تلاش امام سجاد(ع) برای ماندگاری عاشورا افزود: امام سجاد(ع) برای شهدای کربلا 25 سال گریه کرد؛ از ایشان پرسیدند چرا اینقدر گریه می‌کنی امام فرمود«حضرت یعقوب (ع)با اینکه می‌دانست یوسف زنده است آنقدر در فراغ یوسف گریه کرد تا که چشمانش نابینا شد».

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) فرمودند: به من حق بدهید که در یک روز پدرم و 17 نفر از خویشاوندانم و بهترین بندگان خدا به شهادت رسیدند و امید به برگشتن آنها ندارم در صورتی که حضرت یعقوب(ع) امید به برگشتن یوسف داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که «ما باید همانند امام سجاد یاد و خاطره شهیدان را زنده نگاه داریم» گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می‌فرمایند «امروز زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست».

موسوی افزود: امام سجاد (ع) با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا ابهت پوشالی یزید را شکست و ما هم باید در زمانه فعلی با درس گرفتن از شهدای کربلا و شهدایی که برای حفظ اسلام ایران جان خود را فدا کردند، ابهت پوشالی آمریکا و استعمارگران را بشکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha