• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97030703227
  • خبرنگار : 71544

چرا بازسازی موزه هنرهای معاصر به مناقصه گذاشته نشد؟

چرا بازسازی موزه هنرهای معاصر به مناقصه گذاشته نشد؟

«در صورتی که برای بازسازی موزه هنرهای معاصر مناقصه برگزار می‌شد، ممکن بود با پیمانکاری مواجه شویم که تخریب‌کار باشد و مدام بخواهیم پیمانکار را عوض کنیم.»

به گزارش ایسنا، بازسازی موزه هنرهای معاصر که به شکل گسترده انجام می‌شود و تعطیلی چند ماهه این مکان فرهنگی را به دنبال دارد، می‌توان یکی از اتفاق‌های مهم حوزه هنرهای تجسمی در سال جدید دانست.

سرپرست این موزه می‌گوید، قرار است این بازسازی با «دست و دلبازی» انجام شود و مشاور طرح آن معتقد است، کافی است زبان این بنا را شناخت تا بتوان آن را مرمت کرد. آن‌ها تاکید می‌کنند بازسازی موزه هنرهای معاصر هیچ آسیبی به اصل بنا و طرح آن وارد نخواهد کرد.

قرار است در اولین اقدام دو گالری موزه تعمیر و گنجینه آثار هنری به آنجا منتقل شود. در ادامه قرار است الحاقات این بنا را برداشته و مشکلات رطوبتی و ... را برطرف کنند. در جریان این کار، ظرفیت محل نگهداری گنجینه موزه نیز حداکثر تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود؛ البته مرمت آثار گنجینه جزو طرح‌های این پروژه نیست.

برای این بازسازی اعتبار سال ۱۳۹۶ موزه به مبلغ ۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، اما به گفته مسوولان اگر لازم باشد از اعتبار سال ۱۳۹۷ نیز استفاده خواهند کرد.

مشاور و مجری طرح این کار توسط وزارت ارشاد انتخاب شده است.

در این میان مسعود معمار ـ سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در پاسخ به این پرسش که چرا انتخاب پیمانکار این طرح به مناقصه گذاشته نشده است؟ می‌گوید: کار اینچنینی، کاری نیست که ما برای آن مناقصه برگزار کنیم و ۱۰۰ یا ۲۰۰ شرکت پیمانکاری در یک مناقصه عمومی شرکت کنند. اعتبار این بازسازی را پایان سال ۹۶ به ما اختصاص دادند و تا پایان تیر ماه باید جذب شود؛ این در حالی است که بررسی کار پیمانکاران (در مناقصه) شش یا هفت ماه وقت لازم دارد.

او در ادامه تاکید می‌کند: بنابراین طبق مطالعاتی که انجام دادیم، از پیمانکارانی که در حوزه بازسازی و مرمت فعالیت دارند و حدود ۷ ـ ۸ پیمانکار هستند، دعوت کردیم. آن‌ها از موزه بازدید کرده و رزومه خود را به ما دادند و ما کار آن‌ها را بررسی کردیم. ما واقعا فرصت بررسی رزومه کلیه پیمانکاران را نداشتیم.

معمار اضافه می‌کند: (انتخاب پیمانکار) یک تصمیم گروهی و با مشورت معاونت هنری وزارت ارشاد بوده است. ما فکر می‌کنیم بهترین گزینه را انتخاب کردیم، در صورتی که اگر مناقصه برگزار می‌شد، ممکن بود قیمت ارزانی پیشنهاد کند، ما او را قبول کنیم و بعد با پیمانکاری مواجه شویم که تخریب‌کار باشد و مدام بخواهیم پیمانکار را عوض کنیم.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد همچنین درباره روند انتخاب مشاور این طرح می‌گوید: ما در سطح کشور مشاورانی برای وزارت ارشاد داریم که بسیار قوی هستند اما ما از آن‌ها استفاده نکردیم بلکه از مشاوری استفاده کردیم که گرایش آن‌ها بیشتر به سمت تعمیرات و بازسازی باشد و ما بتوانیم بهتر بهره‌برداری کنیم.

او بیان می‌کند: بنابراین ما میان مشاورانی که این کار را انجام می‌دادند، بررسی‌هایی انجام دادیم و رزومه‌هایشان را کارشناسی کردیم. در ادامه با تجربه‌مان و بررسی‌های فنی بهترین شرکت را از دیدگاه خودمان برای شرکت مشاور طرح بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha