• یکشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98081206698
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان:

محیط مدرسه فرصتی برای مشق اعتماد به نفس است

محیط مدرسه فرصتی برای مشق اعتماد به نفس است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه محیط مدرسه فرصتی برای مشق اعتماد به نفس است، گفت: انتظار می رود برخی از مسولیت هایی که قابل واگذاری به دانش آموزان است، به آنان بسپارند.

به گزارش ایسنا، ارسلان زارع امروز در نشست با تشکل های دانش آموزی با گرامیداشت روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: یوم اله ۱۳ آبان ماه که به عنوان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یک مناسبت ملی بوده و متعلق به آحاد ملت ایران است، به یقین باید مناسبت های این روز مهم در تقویم ما ایرانیان همواره بازخوانی شود.

استاندار گیلان افزود: ۱۳ آبان یادآور حماسه ها، ایثار و فداکاری های دانشجویان و دانش آموزانی است که در شکل گیری و پیرایش انقلاب اسلامی، حفظ و صیانت، حراست، اقتدار و استمرار آن نقش آفرین بوده اند.

زارع تصریح کرد: جهت تدام خط امام(ره) و انقلاب،دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کردند و سلسله کتاب هایی حاوی اسناد موجود در آن سفارتخانه برای آگاهی ملت ایران و همه جهانیان، به چاپ رسید.

وی ادامه داد: امروز با عهدشکنی و پیمان شکنی های استکبار و آمریکایی ها که سابقه طولانی تاریخی دارد و همچنین ظلم هایی که علیه ملت ایران روا داشته اند بر خلاف تمام معاهده های بین المللی، اخلاقیات، قانون و عرف بین المللی است، اکنون رو به تروریسم اقتصادی آورده اند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید تاریخ و ظلم هایی که بر ملت ایران روا شده برای نسل جوان خصوصا دانش آموزان آگاه تبیین شود، گفت: حرکت ماندگار و مانای شهید فهمیده‌ها و دیگر شهدای پر افتخار دانش آموز و ایران اسلامی در راستای حفظ ارزش ها و همه خوبی ها بوده که ملت ایران بهای سنگینی را برای آن پرداخت کرده اند.

زارع با تاکید بر اینکه متولیان و معلمان آموزش و پرورش استان در راستای ارتقای شاخص های تربیتی و آموزشی از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان با وجود همه محدودیت ها، پروژه مهر و سال تحصیلی را با مشارکت مردم به خوبی برگزار کردند.

استاندار گیلان گفت: تشکل های دانش آموزی با ظرفیتی که دارند به موضوعات مختلف روز بپردازند و با استفاده از روحیه آگاهی بخشی و تقویت حق طلبی، زمینه فردای بهتر سرزمین مان را فراهم آورند تا مسیر رو به تعالی باشد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه تشکل های دانش آموزی با عضوگیری بیشتر زمینه رشد نسل آگاه تری را فراهم می کنند، افزود: بهره مندی از ظرفیت های دانش آموزی و مشق اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، خودباوری و همدلی به آنان آینده روشنی را برای ایران اسلامی رقم می زند.

زارع با بیان اینکه فضای کنونی جامعه و کشور بیش از هر زمانی به وفاق، همدلی و وحدت نیاز دارد، اضافه کرد: انتظار ما از دانش آموزان و اولیای مدارس تحقق برنامه های دولت است، رییس جمهور در پرسش مهر خواستار تقویت نشاط، شادابی، دلپذیر بودن مدرسه همراه با اندیشیدن، تحقق حقوق شهروندی شد.

وی ادامه داد: گاهی به صورت نمادین هم شده برخی امور را به دانش آموزان بسپارید زیرا محیط مدرسه فرصتی برای مشق اعتماد به نفس و اجتماعی شدن دانش آموزان است.

استاندار گیلان گفت: نامگذاری روز دانش آموز به این دلیل است که فرزندان انقلاب برای همیشه جاودان بمانند، زیرا دانش آموزان ما در مبارزه با استکبار نقش فراموش نشدنی دارند.

وی ضمن دعوت از مردم فهیم، آگاه و ولایتمدار استان برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: حضور پرشکوه دانس آموزان در راهپیمایی ۱۳،آبان بیانگر شعور والای سیاسی نسل نوجوان و جوان ما خواهد بود.

نقش آفرینی دانش آموزان در گام دوم انقلاب

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت تشکل های دانش آموزی، گفت: حضور تشکل های دانش آموزی سرمایه ای برای بهبود امور در مدارس محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه» است، افزود: باتوجه به اینکه در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل قرار داریم، اگر دقت کنیم در می یابیم که پدافند عامل حضور نظامی را می طلبد و آسیب هایی مختلفی را نصیب هر دو طرف می کند اما در پدافند غیرعامل نقش مردم بدون حضور تجهیزات نظامی مطرح است که تشکل ها ظرفیت خوبی در حوزه پدافند غیرعامل هستند و می توانند در جهت مطالبه گری حوزه های مختلف، اقدامات موثری داشته باشند.

وی با اشاره به حضور پرشور دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب فرصتی برای تداوم اهداف انقلاب است که دانش آموزان نقش موثری را در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha