• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98082113766
  • خبرنگار : 50247

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی:

بیمارستان تایباد پاسخگوی نیاز مردم نیست

بیمارستان تایباد پاسخگوی نیاز مردم نیست

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه بهداشت و درمان تایباد مشکلات عدیده‌ای دارد و بیمارستان این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم نیست.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان تایباد مشکلات عدیده‌ای دارد که از جمله آن می‌توان به کمبود نیروی متخصص، فرسوده بودن بیمارستان، کمبود شدید تجهیزات و ضعف‌های مدیریتی اشاره کرد که در سوالی که قبلا نیز از وزیر بهداشت داشتم و همچنین نطق صحن علنی و دیدار با مقامات وزارت بهداشت، این موضوع را مطرح کردم اما متاسفانه این مشکلات کماکان باقی است.

وی ادامه داد: پیرو گزارش‌ها و شکایات گسترده مردم از وضعیت بیمارستان تایباد، در سفر اخیری که به شهرستان داشتم همراه با فرماندار، بازدید سرزده‌ای را از بیمارستان تایباد داشتیم و ضعف‌های شدید بیمارستان در حوزه‌های مختلف مشهود بود و گزارش‌های مردمی صحت داشت.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: به همین دلیل ظهر دوشنبه در صحن علنی مجلس طرح سوال از وزیر بهداشت را مطرح کردم و همچنین کارهای استیضاح را نیز در چهار محور آغاز کردیم و تا پایان ساعت اداری 30 امضا جمع‌آوری شد که البته چنانچه ضعف‌های مربوطه برطرف شود، اصراری بر استیضاح نخواهیم داشت.

وی متذکر شد: کمبود نیروی متخصص، ضعف شدید مدیریتی در اداره مراکز بهداشتی و درمانی، نابسامانی در حوزه بازار دارو و عدم نظارت کافی وزارتخانه بر وضعیت داروها و بی‌توجهی به تجهیز و اختصاص اعتبار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نقاط محروم و مرزی کشور، چهار محور استیضاح وزیر بهداشت است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: تجهیزات بیمارستان تایباد بسیار قدیمی است و کادر درمانی هم ضعف‌های فراوانی دارند. در کنار تمام این مشکلات سخت‌افزاری، ضعف شدید مدیریتی که بر مجموعه حکم‌فرماست این مشکلات را تشدید کرده است.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: باتوجه به شرایطی که در بهداشت و درمان شهرستان تایباد وجود دارد، حقوق شهروندان و بیماران نادیده گرفته می‌شود و پزشکان و متخصصان نیز بسیار ناراضی هستند و شهرستان را ترک می‌کنند؛ به عنوان مثال پانسیون پزشکان فوق‌العاده امکانات اندکی را برای استراحت موقت پزشکان دارد.

وی تاکید کرد: فضای بیمارستان تایباد شاید برای یک شهرستان با 40 الی 50 هزار نفر مناسب باشد اما برای شهری با 120 هزار نفر به هیچ عنوان مناسب نیست. امیدواریم امور بیمارستان جدید 160 تخت‌خوابی شهرستان هم پیگیری شود تا بتوانیم در بودجه سال جدید برایش ردیف اعتباری قرار دهیم.

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز تصریح کرد: تایباد، شهرستان توسعه یافته با جمعیت بیش از 100 هزارنفر و همجوار با یک قطب جمعیتی در افغانستان به نام ولایت هرات است که چند میلیون جمعیت دارد؛ صدها خودرو هزاران نفر اتباع افغانستانی روزانه از مرز تردد می‌کنند و در صورتی‌که تجهیزات بیمارستان و بخش خصوصی در شهرستان تایباد به صورت مطلوب وجود داشته باشد می‌تواند درآمدزایی و اشتغال فراوانی ایجاد کند چرا که بخش عمده‌ای از کارهای درمانی افراد در ایران انجام می‌شود و هم اکنون به بیمارستان‌های مشهد و... مراجعه می‌کنند.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: همچنین به دلیل ضعف درمانی در شهرستان تایباد و باخرز، بار درمانی این شهرستان‌ها به تربت‌جام منتقل می‌شود و در تربت‌جام نیز به دلیل بار ترافیکی ایجاد شده دچار مشکل شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بناست دکتر بحرینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد که دغدغه‌مند و پیگیر هستند، روز سه شنبه -۲۱آبان‌ماه- سفری به شهرستان تایباد داشته باشند و از نزدیک این مشکلات را بررسی و برای رفع آن‌ها و جلب رضایت مردم، معتمدین، شورای شهر و فرماندار چاره‌اندیشی کنند که امیدواریم این سفر گره‌گشای مشکلات شهرستان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha