• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99041511369
  • خبرنگار : 71342

از آغاز فیلمبرداری «طرلان» و «صحنه زنی» تا آماده شدن «شاهد»

آغاز فیلمبرداری «طرلان» در اردبیل، آماده نمایش شدن فیلم کوتاه «شاهد» و آغاز «صحنه زنی» در تهران از جمله خبرهای سینماست.

فیلمبرداری «طرلان» به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی در روستاهای توابع شهرستان «هیر» از استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایسنا،طبق گزارش رسیده، فیلم روایتگر پسری به نام «طرلان» است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول زندگی  با واکنش‌ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی‌های مردم روستا گریبانگیر می‌شود.

این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه‌ای آذربایجان و به زبان ترکی است و فهرست بازیگران و عوامل این فیلم به زودی اعلام می‌شود.

پیش از این حضور بازیگران تئاتر و تلویزیون اردبیل از جمله؛داور فرمانی، فریبا مهرزاد،محمدرضا خدایی،محمد فردین ،مریم ندایی،جلال محمدلو، لیلی نظری،یاشار نادری، ملکه فتحی به همراه بازیگران خردسال ؛ایلیا نوریان، ال آی شیری،امیررضا رحیمی نسب در این فیلم اعلام شده بود.

سید محمد حسینی متولد ۱۳۵۵(اردبیل) دارای لیسانس تاریخ که پس از فارغ‌التحصیلی از مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس در سمت‌های دستیاری کارگردان،برنامه‌ریزی و تدوینگری با تلویزیون فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و تاکنون چندین اثر تلویزیونی و مستند را در کارنامه خود دارد، «طرلان» اولین فیلم سینمایی او محسوب می‌شود.

سید محمد حسینی و عصمت نوریان تهیه کننده این اثر هستند و اتابک نادری مجری طرح و محبوب شکرزاده مدیر فیلمبرداری فیلم «طرلان» هستند.

در تهیه این فیلم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه رفاه، شهرداری اردبیل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دهیاری هیر و دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل همکاری داشته‌اند.

فیلم کوتاه «شاهد» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «شاهد» پس از سه ماه، آماده نمایش شد؛ فیلمبرداری این فیلم که در بهمن ماه سال گذشته به پایان رسید و مراحل پس تولید آن به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد هم اکنون آماده شده است.
این فیلم روایتگر خانواده‌ای جنوب شهری است که در همسایگی جعفرجنی گنده لات جنوب شهر ، درگیر ماجرایی می‌شوند که جز دردسر برایشان چیزی ندارد.

بازیگران این فیلم علی اکبر سلیمانی، وحید جلیلوند، مائده فعله گری، معصومه لطیفی و نسرین صداقت نژاد، سید مصطفی حسینی و بازیگران خردسال محمد متین قلیزاده و محمد طاهری نام برد
مدیرفیلمبرداری این پروژه عزیزاله ارجونی است که پیشتر در سریال شهرزاد با حسن فتحی همکاری داشته است و مشاور هنری پروژه را علی خودسیانی نویسنده سریالهای «دنیای شیرین دریا» عهده دار بوده و موسیقی این فیلم را ابوالفضل فراز ساخته است.
وحید جلیلوند کارگردان فیلم کوتاه «آینه‌ها دروغ نمی‌گویند» و مستند «ما از کرونا قویتر بودیم» است که دومین تجربه حرفه‌ای اوست. (وحید جلیلوند هم‌نام کارگردان سینمای ایران وحید جلیلوند است که فیلم‌های چون "چهارشنبه 19 اردیبهشت" و "بدون تاریخ و بدون امضاء" را در کارنامه دارد.)

آغاز «صحنه‌زنی»  به کارگردانی علیرضا صمدی درتهران

اولین تصویر از این فیلم درحالی منتشر شد که بهرام افشاری، مجیدصالحی و پیام احمدی‌نیا با چهره‌ها و نقش‌های متفاوت دراین اثرسینمایی ظاهر شده‌اند.

باتوجه به فیلمنامه اجتماعی «صحنه‌زنی» که صمدی آن را به نگارش درآورده است،فضایی ملتهب را شاهد خواهیم بود.

«صحنه‌زنی» در لوکیشن‌های مختلفی درتهران فیلمبرداری خواهدشد و بزودی کار تدوین همزمان آن نیز انجام می‌شود.

بهرام افشاری، مجیدصالحی ، مهتاب کرامتی، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی،محمدنادری‌ و فرزانه سهیلی بازیگران این فیلم هستند.

مجیدرضابالا تهیه‌کننده و مسعودزارع مجری طرح این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha