• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400062820757
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

آموزش و پرورش خراسان جنوبی و چالش کمبود فضا و نیرو

آموزش و پرورش خراسان جنوبی و چالش کمبود فضا و نیرو

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کمبود نیرو و کمبود فضا از مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش استان است.

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه ۲۸ شهریور در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستانها و مناطق که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار کرد: در خراسان جنوبی برای اینکه بتوانیم مهر خوبی آغاز کنیم باید بحث کمبود فضا را برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه توزیع کتاب در استان از ۲۰ شهریور آغاز شده است، افزود: در خراسان جنوبی برای اتمام پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد است به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث کمبود نیرو ۳۵۰ نیروی خرید خدمات را قطعا نیاز داریم که نیازمند توجه وزارتخانه است.

واقعی بیان کرد: با توجه به ساعات حق التدریسی که به استان داده شده در برخی از شهرستان‌های استان اصلا نیرویی برای پر کردن ساعت حق التدریسی نداریم.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۹ درصد ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان در استان انجام شده است، اظهار کرد: توزیع سهمیه کلاسها نیز در استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مورد توزیع کتاب نیز ۱۶۴ هزار و ۳۷۵ دانش آموز در سایت توزیع کتاب ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۷۰۰ دانش آموز از ثبت‌نام جا مانده‌اند که در این راستا اطلاع رسانی‌ها انجام شده و ثبت‌نام ادامه دارد.

واقعی از تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان پایه اول خبر داد و افزود: اطلس دسترسی به آموزش به تفکیک دوره آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون مشکل سرویس‌های بهداشتی برطرف و ملزومات بهداشتی برای مدارس تهیه و توزیع شده است‌.

واقعی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شده است، گفت: ۹۰ درصد شاخص‌های پروژه مهر انجام و مابقی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث واکسیناسیون همکاران آموزش و پرورش ۹۵ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده و مرحله دوم تزریق واکسن نیز در حال انجام است.

واقعی با بیان اینکه کارگروه سرویس دانش آموزی بر اساس ماده ۱۸ تشکیل شده است، بیان کرد: انتخاب مدیران برای مدارس انجام و ابلاغ‌ها انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی از شبکه ملی خاص برای آموزش محروم هستیم، اما ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha