• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401032315752
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

فرماندار شهرستان درمیان مطرح کرد:

آبرسانی پایدار به ۱۷ روستای درمیان تا پایان سال

آبرسانی پایدار به ۱۷ روستای درمیان تا پایان سال

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار درمیان اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی به شهرستان اختصاص یافته و آبرسانی پایدار به ۱۷ روستا تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

مهدی فرجامی‌فرد، یکشنبه شب ۲۲ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۳۸ میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافته است و کار اجرایی طرح آبرسانی پایدار انجام شده و تا پایان سال آینده تمام روستاهای پرجمعیت شهرستان از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی از آبرسانی سیار به ۳۵ روستای شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل گرما در برخی روستاهای شهرستان با تنش آبی مواجه هستیم، با توجه به وضعیت بحرانی آب در شهرستان درخواست ما از شهروندان این است که نهایت صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند؛ اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده در زمینه کاهش هدر رفت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سفر اسفند ماه سال گذشته استاندار خراسان جنوبی به شهرستان، اظهار کرد: این سفر ۲۲ مصوبه داشت که تعدادی از مصوبات به نتیجه رسیده است و برخی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی مشکلات کارخانه قند شهرستان تاکنون سه جلسه با هیأت مدیره کارخانه برگزار شده است، اضافه کرد: براساس قولی که هیأت مدیره کارخانه به ما داده‌اند، بنا بر این است که این کارخانه مهرماه راه‌اندازی شود.

فرجامی فرد با بیان اینکه گازرسانی به کارخانه قند قهستان انجام شده و مشعل‌ها خریداری شده و در دو هفته آینده مشعل‌ها نصب خواهد شد، بیان کرد: اصلاح جواز کارخانه که بتوانند بحث فراوری شکر را داشته باشند در دستورکار قرار گرفته است و مجوز مربوطه را وزارت صمت صادر خواهد کرد.

فرماندار شهرستان درمیان افزود: در خصوص خرید چغندرقند از کشاورزان هم قراردهایی بسته شده است به جد پیگیرم که مهرماه شاهد راه‌اندازی کارخانه باشیم؛ ما به عنوان دولت زیرساخت‌ها لازم را در کارخانه قند قهستان فراهم کردیم.

فرجامی فرد با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌های شهرستان گفت: ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان نیازمند روکش آسفالت است، با توجه هزینه بالا آسفالت محورها شهرستان اولویت بندی شده است.

پیگیری‌ها برای جذب سرمایه گذار 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فاقد راه آسفالته است که نیازمند تخصیص اعتبار است، آسفالت این محورها با اولویت‌بندی دنبال خواهد شد.

وی نبود جایگاه سی ان جی را از دیگر مشکلات شهرستان ذکر و بیان کرد: برای راه‌اندازی جایگاه سی ان جی با چندین سرمایه گذار صحبت شده است تا بتوانیم بحث جایگاه سی ان جی را در شهر اسدیه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان درمیان بازارچه مرزی گلورده (میل ۷۳) را یکی از پتانسیل‌های شهرستان دانست که نزدیکترین مرز به مرکز استان و همچنین استان شیندند افغانستان است، اظهار کرد: این بازارچه در گذشته یکی از بازارچه‌های فعال کشور بود در دهه ۸۰ رتبه‌های نخست کشور را در زمینه صادرات داشته است.

وی ادامه داد: پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این بازارچه از طریق طرف افغانستان در انجام است؛ با توجه به ظرفیت‌های معدنی شهرستان راه‌اندازی کارخانه کاشی و سرامیک در شهرستان ضروری است و پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی آن در حال انجام است.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال، تولید و صادرات کاشی و سرامیک در شهرستان ایجاد شد؛ با حضور بنیاد علوی اقدامات زیرساخت خوبی در شهرستان انجام شده و بنیاد مستضعفان از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی در زمینه عمرانی و زیرساخت، فرهنگی و سلامت در شهرستان مرزی درمیان هزینه کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha