• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121108122
  • خبرنگار : 30147

کوهسرخ محروم نیازمند نگاه ویژه/مهاجرت معکوس در گرو ایجاد زیرساخت‌ها

کوهسرخ محروم نیازمند نگاه ویژه/مهاجرت معکوس در گرو ایجاد زیرساخت‌ها

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه کوهسرخ گفت: این منطقه محروم برای رفع مشکلاتش نیازمند نگاه ویژه محرومان است.

حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت و گو با ایسنا افزود: شهرستانی که به ازاء هر ۱۰۰ نفر یک شهید تقدیم کرده، با ۲۸ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت از کمبودهای بسیاری رنج می‌برد.

وی عنوان کرد: اگرچه کوهسرخ به دلیل محرومیت‌ها و رفع آن‌ها شهرستان شده اما هنوز استعدادهای آن بالفعل و بالقوه نشده است.

امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از اعضاء هیات علمی در دانشگاه‌های داخل و خارج کشور و ۵۰۰ طلبه در داخل استان و خارج استان از این شهرستان هستند، تصریح کرد: موضوع ایجاد ناحیه صنعتی مدت‌هاست مطرح می‌شود و پیگیری‌هایی هم شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ناحیه صنعتی را یکی از مولفه‌های پیشرفت و آبادانی دانست و افزود: نبود کارگاه تولیدی و اشتغال مناسب در ریوش موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی بسیاری در بین جوانان شده است، می‌طلبد در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

رضایی اظهار کرد: به رغم اینکه کوهسرخ یکی از قطب‌های تولید زعفران خراسان رضوی است اما نبود صنایع تبدیلی عاملی شده تا کشاورزان محصول خود را فله‌ای به فروش برسانند و از سویی ضررهای بسیاری را متقبل شوند.  

وی ایجاد میدان بار، آسفالت معابر برخی روستاها، ایجاد راه بین مزارع در بخش بررود و تکاب، رفع مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه را از دیگر نیازهای جدی شهرستان کوهسرخ دانست.

امام جمعه کوهسرخ گفت: کوهستانی بودن منطقه موجب شده در حوزه مخابرات، اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه و شبکه‌های تلویزیونی با مشکلات بسیار جدی و نارضایتی‌هایی از سوی مردم مواجه باشیم.

وی رسیدگی به حوزه روستاها و توسعه روستاها به لحاظ آبادانی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ۷۰ درصد بافت منازل مسکونی روستاها فرسوده و بحرانی هستند.

رضایی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم مهاجرت معکوس شکل بگیرد، باید زیرساخت‌ها آماده شود، عنوان کرد: به رغم وجود معاون بسیار غنی در منطقه اما خام‌فروشی به بلایی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کوهسرخ از محرومیت رنج می‌برد، گفت: انباشت مطالبات و درخواست‌های بسیاری در بخش کوهسرخ داریم و کسی هم نمی‌تواند آن‌ها را کتمان کند ولی یک شبه همه آن‌ها را نمی‌شود رفع نمود؛ باید از راه خودش وارد شد و بر اساس اولویت‌ها مسائل را رفع کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha