• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402062214107
  • خبرنگار : 71342

حضور چشمگیر جوانان در کافه‌های تئاتر شهر

حضور چشمگیر جوانان در کافه‌های تئاتر شهر

عباس غفاری، مدیر هنری پروژه تئاتر محیطی مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که متقاضیان برای همکاری با این پروژه، همچنان فرصت دارند و محدودیت زمانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

او درباره تازه‌ترین وضعیت پروژه تئاتر محیطی مجموعه تئاتر شهر به ایسنا گفت: بعد از اعلام فراخوان، خوشبختانه استقبال خوبی شد و در اولین دوره دریافت آثار، بیش از ۷۰ متن، طرح اولیه و ایده اجرایی به ما رسید و در صحبت با آقای طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر و گروه‌های متقاضی اجرا، به این نتیجه رسیدیم که زمان را باز بگذاریم تا علاقه‌مندان در طول سال هم بتوانند آثار خود را برای شرکت در این پروژه ارایه کنند.

این کارگردان تئاتر که در دوره‌های گذشته هم مدیریت پروژه تئاتر محیطی تئاتر شهر را بر عهده داشته است، افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد کارهایی که به ما رسید، نمایشنامه‌های تازه‌ای بودند که اخیرا برای اجرا در کافه‌ها تولید شده‌اند و در مرحله اول از میان آثار رسیده، ۲۰ متن را برای اجرا انتخاب و زمان بازبینی آنها را مشخص کردیم که به نوبت، بازبینی خواهند شد.

او درباره زمان شروع اجراها نیز توضیح داد: اجرای آثار از نیمه‌ دوم مهر آغاز می‌شود و این نمایش‌ها در کافه‌های تالار اصلی، چهارسو، قشقایی و سالن انتظار تالار اصلی اجرا خواهند شد.

غفاری اضافه کرد: نکته قابل تامل این است که بیشتر گروه‌ها، متقاضی اجرا در کافه تالار اصلی و چهارسو بودند چون به احتمال قوی تصور می‌کنند این دو کافه تماشاگر بیشتری داشته باشند، در حالیکه اگر نمایشی متناسب با کاقه قشقایی یا سالن انتظار نوشته شود و کیفیت خوبی هم داشته باشد، در این دو فضا هم مورد توجه تماشاگران قرار خواهد گرفت. همچنانکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده مخاطب برای تماشای نمایشی از حمید پورآذری تا سوله پرورش قارچ فرهنگسرای بهمن هم رفته است.

حضور چشمگیر جوانان در کافه‌های تئاتر شهر

این کارگردان تئاتر با ابراز خوشنودی از حضور پررنگ جوان‌ترها در این پروژه افزود: وقتی این طرح را با تئاترشهر در میان گذاشتم، بسیار علاقه‌مند بودم که جوانان در آن شرکت کنند چون آنان فکرهای نو و جسارت بالایی دارند و البته لازم بود تا تجربه کار هم داشته باشند و خوشبختانه ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان ما در سنین بین ۲۲ تا ۲۵ سال هستند.

او درباره مراحل صدور مجوز این نمایش‌ها نیز گفت: ما فقط کارشناس هنری هستیم و در حال حاضر متون انتخابی را برای دریافت مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی، بر سامانه این شورا بارگذاری کرده‌ایم.

غفاری در پاسخ به اینکه اگر این آثار مورد تایید شورای نظارت قرار نگیرند، چه سرنوشتی خواهند داشت، توضیح داد: آقای طاهری، مدیر تئاتر شهر مذاکرات مفصلی با شورا داشته‌اند و از سوی دیگر آقای محمدرضا خسرویانی که کارشناس هنری پروژه است، سال‌ها در شورای نظارت حضور داشته و به روند کار آن آشناست. تاکنون کاری نبوده که مشکل نظارتی داشته باشد و اگر چنین هم بشود، همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا با گفتگو حل شود.

گفتنی است عباس غفاری به عنوان مدیر هنری، امین اکبری نسب به عنوان مدیر اجرایی و محمدرضا خسرویانی‌فر به عنوان کارشناس هنری با پروژه تئاتر محیطی تئاتر شهر همکاری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha