• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092014190
  • خبرنگار : 50283

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا در گیلان

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا در گیلان

ایسنا/گیلان معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا در استان خبر داد و گفت: در گام اول تامین کالاهای اساسی مورد نظر است که خوشبختانه در بازار استان کمبودی از نظر تامین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد.

قاسم جوادزاده مقتدر در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار کرد: هر ساله در اواخر آذرماه و همزمان با فرا رسیدن شب یلدا خانوارهای ایرانی در تدارک گرامیداشت طولانی‌ترین شب سال بوده و دولت و سازمان جهاد کشاورزی نیز تمهیداتی برای تنظیم بازار این ایام در نظر دارد.

وی از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: این طرح از امروز آغاز شده و تا شب یلدا ادامه دارد.

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا گیلان

وی افزود: در گام اول تامین کالاهای اساسی مورد نظر است که خوشبختانه در بازار استان کمبودی از نظر تامین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد و گوشت قرمز، مرغ، برنج و آرد نانوایی‌ها به مقدار مورد نیاز در دسترس است.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به وجود انواع میوه در بازار شب یلدای گیلان تصریح کرد: انواع و اقسام میوه، هندوانه و مرکبات برای دورهم‌نشینی خانواده‌ها در بازار وجود دارد.
 وی با اشاره به همکاری ستاد تنظیم بازار و کارگروه اقدام مشترک در نظارت بر بازار ویژه شب یلدا از انجام هماهنگی‌های لازم با اتحادیه میادین میوه و تره‌بار استان خبر داد و گفت: توصیه ما به واحدهای صنفی و فروشندگان میوه و تره‌بار، همراه داشتن فاکتور جهت ارائه به بازرسان است.

جوادزاده مقتدر با تاکید بر اینکه آجیل و شیرینی جزء کالاهای اساسی ستاد تنظیم بازار نیست، تاکید کرد: نیم نگاهی به آجیل و شیرینی در ستاد تنظیم بازار تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.
آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا گیلان
 وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر و افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی ماه‌های آبان و آذر نسبت به سال گذشته کمبودی در بخش مرغ استان وجود ندارد.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: با توجه به التهابات بازار مرغ در سایر استان‌ها سعی کردیم با تامین به موقع از طریق زنجیره‌ها از ایجاد تنش در بازار مرغ گیلان جلوگیری کنیم.
 
جوادزاده مقتدر گفت: استان گیلان ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن برنج برای مصرف این جمعیت در نظر گرفته می‌‎شود و برنج به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد.
 
وی به کاهش قیمت برنج در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود:  از اوایل تابستان دولت اقدام به خرید برنج انبارشده سال قبل کشاورزان کرده و در این راستا تاکنون ۱۰ هزار تن برنج از کشاورزان گیلانی خریداری شده و برنامه‌ریزی دولت برای خرید برنج جدید از طریق زنجیره‌ها و شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ و اتحادیه تعاونی روستایی ادامه خواهد داشت و بنابراین از نظر تامین برنج و آرد هم مشکلی در استان وجود ندارد.
 
 جوادزاده مقتدر تاکید کرد: راه‌اندازی سیستم نانینو با هدف نظارت‌ بیشتر بر نانوایی‌ها، اقدام موثری است که به آرامش حیطه تامین نان خانوار کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha