• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112417222
  • خبرنگار : 50040

یک مسئول خبر داد

مکان یابی مراکز عرضه میوه شب عید در تمام شهرستان‌های گیلان

مکان یابی مراکز عرضه میوه شب عید در تمام شهرستان‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیر تعاون روستایی گیلان، از برنامه‌ریزی جهت خرید ۲۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب قرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان، خرید هشت تن خرما نیز انجام شده است.

کیوان حسن پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات انجام شده در کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با محوریت تعاون روستایی، اظهار کرد: همانند سال‌های گذشته بازار میوه شب عید را تامین خواهیم کرد.

وی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، تعزیرات حکومتی و بازرسی استان را از دیگر اعضای کارگروه مذکور دانست و افزود: با همکاری اتحادیه‌های تعاون روستایی استان اقدام به خرید سیب و پرتقال کردیم.

مدیر تعاون روستایی گیلان از برنامه‌ریزی جهت خرید ۲۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب قرمز خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان، خرید پنج تن خرما نیز در دستور کار بود؛ البته برای جلوگیری از کمبود خرما در بازار، این میزان را به هشت تن افزایش دادیم که در حال حاضر خریداری و ذخیره شده است.

مکان یابی مراکز عرضه میوه شب عید در تمام شهرستان‌های گیلان

حسن پور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ تن سیب قرمز استخوانی اشنویه خریداری و در سردخانه ذخیره شده است، گفت: خرید پرتقال از باغداران گیلان نیز حدود ۱۲۷ تن انجام شده و تا هفته آینده سبد خرید را تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به انجام مکان یابی مراکز عرضه در همه شهرستان ها با محوریت تعاونی های روستایی، یادآور شد: عرضه میوه شب عید از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه پرتقال را به قیمت مناسب از باغداران خریداری کردیم، ادامه داد: قیمت عرضه میوه شب عید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از بازار خواهد بود. همچنین چند استان را برای خرید پرتقال و کیوی گیلان معرفی کردیم.

وی با اشاره به قیمت مناسب کیوی در بازار، عنوان کرد: حدود ۱۵ مرکز عرضه میوه شب عید را در شهرستان رشت تعیین کردیم و در شهرستان‌ها نیز بسته به تقاضا، اقدام به تعیین مراکز متعدد عرضه می‌کنیم که در این راستا نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم.

مکان یابی مراکز عرضه میوه شب عید در تمام شهرستان‌های گیلان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha