• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403032617389
  • خبرنگار : 71631

نقاشی هنرمند مشهور ارزان‌تر از قبل حراج می‌شود

نقاشی هنرمند مشهور ارزان‌تر از قبل حراج می‌شود

یک نقاشی سه لوحی از «ژان میشل باسکیا»، نقاش نامدار آمریکایی درحالی به‌زودی به مزایده گذاشته خواهد شد که انتظار می‌رود به نیمی از قیمت دو سال پیش فروخته شود.

به گزارش ایسنا، حراجی «ساتبیز» قصد دارد در ماه جاری میلادی در جریان فروش هنر مدرن و معاصر در لندن، یک نقاشی سه لوحی «پرتره هنرمند به عنوان بی‌خانمان جوان»‌ اثر «ژان میشل باسکیا»، نقاش نامدار آمریکایی را برای دومین‌بار در دو ـ سه سال اخیر به مزایده بگذارد.

«آرت‌نیوز» نوشت، قیمت این نقاشی دو متری به طور قابل‌توجهی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. زمانی که حراجی «کریستیز» در سال ۲۰۲۲ این نقاشی را ارائه کرد،‌ کارشناسان ارزش آن را ۳۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند، اما کمی قبل از فروش این نقاشی از فهرست آثار ارائه‌شده حذف شد. حالا این بار کارشناسان «ساتبیز» ارزش این نقاشی را بین ۱۵ میلیون دلار الی ۲۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

البته معمولا با توجه به قیمت‌های بالایی که برای آثار «باسکیا»‌ تعیین می‌شود، هر اثری از این هنرمند در حراجی توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

در ماه «مه»‌ یک نقاشی «بدون عنوان»‌ از «باسکیا» که به سال ۱۹۸۲ میلادی تعلق داشت در حراج آثار هنر مدرن و معاصر «فیلیپس» درحالی به قیمت ۴۶.۵ میلیون دلار فروخته شد که پیش‌بینی‌ می‌شد به قیمت ۶۰ میلیون دلار فروخته شود. نقاشی‌های «بدون عنوان» (پرتره بازیکن مشهور) متعلق به سال ۱۹۸۱ و «بومی به همراه اسلحه»‌ متعلق به سال ۱۹۸۲ دو نقاشی دیگر از این هنرمند نیز که در همان ماه میلادی توسط حراجی «فیلیپس» ارائه شدند،‌ به کمترین قیمت‌های برآوردشده یعنی به ترتیب به قیمت ۷.۸ میلیون دلار و ۱۲.۶ میلیون دلار به فروش رسیدند.

«کریستیز» و «ساتبیز» نیز در ماه «مه» آثاری از «باسکیا»‌ را به مزایده گذاشتند. یک نقاشی بدون عنوان که با همکاری «باسکیا»‌ و «اندی وارهول» خلق شده بودند در ساتبیز با قیمت تخمینی ۱۵ الی ۲۰ میلیون دلار به مزایده گذاشته شد و در نهایت به قیمت ۱۹.۳ میلیون دلار فروخته شد. یک نقاشی دیگر از این هنرمند نیز در حراجی کریستیز درحالی به قیمت ۳۲ میلیون دلار فروخته شده است که قیمت آن ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha