به گزارش ایسنا، مهدی نعلبندی افزود: همچنین این پویش فرصتی است که در یک هفته جنبههای مختلف مردم شناختی و هویتی و مشکلات و مسائل اساسی هر استان از آنتن شبکههای سراسری مطرح شود.
وی با بیان اینکه بازخوردی که تاکنون از مردم داشتیم در کل خوب بوده، اظهار کرد: این پویش با تبلیغات کمی آغازش شد و در حالی که میشد از چند ماه قبل برای آن تبلیغ کرد اما واکنش مردم نشان میدهد توجه مردم به این پویش جلب شده است. مثلا روزهای اول مخاطبان بسیاری تماس میگرفتند و سوال میکردند که این روزها زیاد درباره خوزستان صحبت میشود ماجرا چیست و این موضوع نشان میدهد نظر مردم جلب شده است.
مدیرکل صدای معاونت امور استانها درباره تاثیر این پویش نیز گفت: این اتفاق دو تاثیر مهم دارد؛ تاثیر اول مربوط به استان هدف است که به مدت یک هفته در تمام شبکهها و برنامههای صداوسیما و حتی در فضای مجازی درباره ظرفیتهای آن استان در همه زمینهها صحبت میشود و این دیده شدن در یک قاب سراسری و بزرگتر از قاب شبکه استانی در جامعه نخبگانی آن استان ایجاد انگیزه میکند تا احساس کنند که در سطح ملی دیده میشوند؛ حتی تصویر استانهای ما قرار است فراتر از ایران نمایش داده شوند چون معاونت برونمرزی هم پای کار آمده است.
نعلبندی با تاکید بر اینکه این موضوع نشان میدهد نگاه در بدنه مدیریتی سازمان صداوسیما این است که ایران فقط تهران نیست، گفت: احساسم این است که در این مدت کوتاه تصویر خوبی از خوزستان ارائه شده است؛ البته اوج این پویش قطعاً روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۷ تا ۹ خرداد است که تعداد زیادی از شبکههای رادیویی و تلویزیونی در استان خوزستان حضور خواهند داشت و برنامههای مشترک و اختصاصی بسیاری برای این روزها طراحی شده است؛ مثل برنامه سرزمین قرآن علی بن مهزیار که اولین قسمت آن در حرم علی بن مهزیار آغاز به کار خواهد کرد.
مدیرکل صدای معاونت امور استانها با بیان اینکه احساسمان این است که پویش ایران جان تقریبا در همین روزهای آغازین به آن میزان هدفی که انتظار میرفت دست پیدا کرده است، درخصوص برنامههای رادیو گفت: رادیو در چند بخش در این حوزه کار میکند همه شبکههای رادیویی برنامههای ویژهای را به این پویش و به استان خوزستان اختصاص دادهاند؛ مثلا هر روز یک باکس یک ساعته از رادیو آوا به موسیقی محلی خوزستان اختصاص پیدا کرده است.
نعلبندی افزود: همچنین ما شاهد اجراهای مشترک بسیاری از رادیو خوزستان با سایر شبکههای رادیویی هستیم؛ مثلاً برنامه صدای پای کارون رادیو اهواز تقریبا با همه شبکههای رادیویی که تیم برنامهسازیشان در استان خوزستان حضور دارند برنامه مشترک اجرا کرده است. برنامه قصههای خاله مهتاب ویژه حوزه کودک و نوجوان بخشی از برنامه خود را به قصههای نویسندگان استان خوزستان اختصاص داده و بازخوردهای خیلی خوبی از کودکان از سراسر کشور گرفتیم.
وی با بیان اینکه برنامه دریا تا دریا درباره ظرفیتهایی که استان خوزستان در حوزه توسعه دریا محور دارد تولید شده و در ۳۳ شبکه رادیویی استانی پخش شده است، در خصوص سایر برنامهها نیز گفت: برنامه ماه بانو دو قسمت را به بانوان سرافراز خوزستان عزیز اختصاص داد و از ۳۳ شبکه استانی پخش شد. معرفی نخبگان و چهرههای ارزشمند استان خوزستان مثل قیصر امینپور و موضوعات فرهنگی دیگری نیز هم از رادیوهای سراسری و هم رادیوهای استانی در خصوص این استان منتشر شده و میشود.
مدیرکل صدای معاونت امور استانها با تاکید بر اینکه طبق آمار، ۱۰۰ درصد اهدافی که ما در حوزه رادیو در این پویش برنامه ریزی کردیم محقق شده و حتی فراتر از برنامههایمان هم بوده است، گفت: هدف ما این بود استان خوزستان را آنگونه که هست معرفی کنیم، زیرا این استان ظرفیتهای کمترتوجهشده بسیار زیادی دارد و من معتقدم رسانه ملی وظیفه خود را در این حوزه طی این پویش انجام داده است. حتی مشکلاتی بوده که طی این پویش در آنتن مطرح شده و بلافاصله وزیر مربوطه برای حل مسئله در استان حضور پیدا کرده است.
نعلبندی افزود: من معتقدم امتداد ایران جان به مدیریت استان و مدیریت کلان کشور بستگی دارد که همت کنند تا مشکلاتی که خوزستان در مسیر توسعه دارد رفع شود.
انتهای پیام
نظرات