به گزارش ایسنا، این تفاهمنامه با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حاجی میرزایی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای به امضاء رسید.
بندهای اصلی این تفاهمنامه عبارتند از:
_ شناسایی کتب اثرگذار در سبکهای تاریخی، مذهبی و ادبی برای استفاده در طراحی بازیهای رایانهای
_ برنامهریزی برای طراحی بازیهای خلاقانه با هدف توسعه، ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی
_ بهرهگیری از بازیهای تعاملی برای کودکان و نوجوانان، با هدف تقویت روحیۀ ملیگرایی، شجاعت، حقطلبی و دیگر ارزشهای ایرانی-اسلامی، همچنین ارتقاء مهارتهای شناختی، خلاقیت و مهارتهای اجتماعی
_ مشاوره به نویسندگان و ناشران برای سناریونویسی کتابهایی با قابلیت تبدیل به بازیهای رایانهای، با تمرکز بر ساختارهای داستانی چندمسیره
_ شناسایی شخصیتهای بومی و ملی با تکیه بر ظرفیتهای ملی، محلی، اسطورهای و مذهبی، برای استفاده در بازیهای رایانهای
_ توسعه بازیهایی مبتنی بر ادبیات فارسی در زمینههای شعر، داستان، حماسه و ...
_ سیاستگذاری برای ترویج کتاب و کتابخوانی با بهرهگیری از ظرفیت بازیوارسازی (گیمیفیکیشن)
_ اختصاص بخشی از نمایشگاههای کتاب به بازیهای واقعیت مجازی
_ ترویج تمدن ایرانی-اسلامی از طریق بازیهای رایانهای، بهویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان
_ توسعه فرهنگ پهلوانی و قهرمانسازی در قالب بازیهای رایانهای با تمرکز بر مخاطبان کودک و نوجوان
_ استفاده از ظرفیت بازیهای رایانهای در جشنوارهها و رویدادهای ملی و استانیِ معاونت امور فرهنگی
_ راهاندازی هیئت اندیشهورز بازارپردازی کتاب و بازیهای رایانهای برای ارائه راهکارهای افزایش همافزایی میان این دو صنعت
_ برگزاری نشستهای تخصصی با موضوعاتی چون نقد و بررسی کتابهای مرتبط با بازیهای رایانهای و سایر حوزههای مرتبط
بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، این تفاهمنامه با هدف همافزایی میان صنعت بازیسازی و حوزه نشر و کتاب، تلاشی است برای بهرهگیری از ظرفیتهای فرهنگی، بومی و ادبی کشور در قالب رسانهای نوین، جذاب و تأثیرگذار. اجرای این برنامه میتواند زمینهساز خلق آثار تعاملی خلاقانهای در حوزه تقویت هویت ملی، افزایش مهارتهای اجتماعی و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی با استفاده از ظرفیتهای کتاب و بازیهای ویدیویی در میان فعالان این دو رسانه شود.
انتهای پیام
نظرات