به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاعرسانی معاونت امور رسانهای و تبلیغات، محمدرضا نوروزپور- معاون امور رسانهای و تبلیغات در پانزدهمین همایش کارشناسان تبلیغات اداراتکل استانها با بیان اینکه اساس کار دنیا بر تبلیغات است، از کارشناسان خواست تا با شناخت صحیح از روشهای تبلیغاتی نوین و خلاقانه و بهکارگیری درست آنها در فعالیتهای سازمانی، اجازه ندهند اهمیت این حوزه نادیده گرفته شود.
وی تبلیغات را محور شکلگیری اعتماد عمومی و یکی از مولفههای امنیت دانست و گفت: هر اقدامی که انسجام ملی را تضعیف یا اعتماد عمومی را کاهش دهد، در نهایت به پیکره کشور لطمه وارد میکند.
نوروزپور با اشاره به ضرورت ارتقای سطح فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، ایران را به «سیمرغ بلندپرواز» تشبیه کرد و افزود: هر فرد یا نهادی که دانسته یا نادانسته به یکی از بالهای این سیمرغ، یعنی ایرانیت و اسلامیت، لطمه وارد کند، عملا به پایههای فرهنگی کشور آسیب رسانده است. بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقویت و پاسداری زبان دوم اسلام باید بهعنوان یک وظیفه فرهنگی در هر استان مورد توجه قرار گیرد و ارتباطات میانصنفی در حوزه تبلیغات و رسانه تداوم یابد.
وی لزوم تبدیل فعالیتهای تبلیغاتی به کار گروهی و هماهنگ را ضروری دانست و گفت: کانونهای تبلیغاتی نباید از مؤلفههای فرهنگی و هنری جدا باشند. سیاستهای وزارتخانه بر حمایت از ظرفیتهای استانی استوار است و نباید اجازه داد کانونهای خارج از استانها فضاهای تبلیغاتی سایر مناطق را تحت تأثیر قرار دهند.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کارشناسان خواست با افزایش ظرفیت و سرمایهگذاری در کانونهای تبلیغاتی، زمینهی رشد و روزآمدسازی آنها را فراهم کنند تا صاحبان کسبوکارها و فعالان اقتصادی به همافزایی با این کانونها ترغیب شوند.
نوروزپور در ادامه با اشاره به اهمیت صادرات فرهنگی تأکید کرد: اگر در استانهای مرزی، کانونهای تبلیغاتی فعال، باتجربه و پرتوان ایجاد شوند، میتوانند در کشورهای همسایه فعالیت کرده و آوردههای فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.
وی گفت: سیاست تبلیغات نباید صرفا تجاری باشد بلکه باید از منظر فرهنگی به تبلیغات تجاری نگریست تا هیچ تضادی با برند ملی ایران ایجاد نشود.
به گفته معاون امور رسانهای و تبلیغات؛ با اجرای برنامه ارزیابی و رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی کشور در این دوره، هر کانون موظف است در قبال جامعهی محل فعالیت خود، مسئولیت اجتماعی داشته باشد. به همین منظور مجموعهای از مولفههای مسئولیت اجتماعی برای کانونهای استانی تدوین خواهد شد تا عملکرد آنها بر پایه معیارهای فرهنگی و اجتماعی سنجیده شود.
وی با تاکید بر تنوع فرهنگی کشور و لزوم حفظ میراث سنتی استانها در برنامههای تبلیغاتی اظهار کرد: فرهنگهای بومی و سنتی نباید در جریان تولید پیامهای تبلیغاتی در خطر فراموشی یا تغییر قرار گیرند، چراکه اصالت فرهنگی هر استان سرمایهی هویت ملی کشور است.
پانزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات اداراتکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای سراسر کشور طی روزهای ۲۰ و ۲۱ آبانماه ۱۴۰۴ در حال برگزاری است.
انتهای پیام


نظرات