• یکشنبه / ۹ دی ۱۳۸۶ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8610-04172

براي طرح موانع و مشكلات، طراحان صحنه و لباس تئاتر با پارسايي ديدار كردند

تعدادي از طراحان صحنه و لباس تئاتر براي بررسي وضعيت اين حوزه با مدير اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي ديدار كردند.

فريبرز قربان‌زده عضو هيات مديره‌ي انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر با مثبت خواندن اين نشست مشترك كه روز چهارشنبه گذشته برگزار شد به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: طراحان حاضر در اين جلسه كليه موانع و مشكلات موجود پيرامون هنرمندان طراح صحنه و لباس كه چندي پيش در نامه‌ي اعتراض‌آميز ما عنوان شده بود را طرح و بررسي كردند.

او ادامه داد: در طول جلسه به مشكلات موجود براي نيروهاي مجرب و بازنشسته شدن اين افراد و عدم استخدام نيروهاي با تجربه اشاره و قرار شد تا با افراد با تجربه و جوان در اين حوزه‌ها به صورت پيماني قرارداد بسته شود.

او خاطرنشان كرد: رسيدگي به وضعيت آرشيو لباس و ساماندهي آن در كنار بحث نبود كارگاه‌هاي تخصصي و محدوديت فضا براي طراحي و ساخت دكور و دوخت لباس و همچنين بررسي همه جانبه سطح دستمزدها در اين حوزه از ديگر مسايلي بود كه در طول اين نشست به آن اشاره شد.

عضو هيات مديره انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر در پاسخ به نتيجه اين نشست مشترك به ايسنا گفت: مدير اداره كل هنرهاي نمايشي از اين ايده‌ها و بازگويي آن استقبال كردند و قول دادند تا به‌زودي كارگاه‌هايي براي طراحان صحنه و لباس ساخته شود و براي معرفي نيرو‌هاي جديد هم اقدام كنند.

او اظهار اميدواري كرد كه طرح مسايل و مشكلات طراحان صحنه و لباس به برگزاري اين نشست منتهي نشود و در جلسات ديگري به بررسي همه جانبه اين حوزه و ارائه راه‌كارهايي براي آن اقدام شود.

به گزارش ايسنا، در اين نشست هنرمنداني چون محسن شاه‌ابراهيمي، سيامك احصايي، پيام فروتن، ناصح كامكاري، كتايون فيض‌مرندي، رضا شاپورزاده و نرمين‌نظمي حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha