• سه‌شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۸۶ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8608-16974

نسبت به تعطيلي تئاتر شهر و كارگاه دكور؛ انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر نامه اعتراض‌آميز نوشتند

نسبت به تعطيلي تئاتر شهر و كارگاه دكور؛ 
انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر نامه اعتراض‌آميز نوشتند

عضو هيات مديره انجمن طراحان صحنه و لباس تئاتر، معتقد است: در شرايطي كه تئاتر شهر تعطيل است و هنرمندان اين انجمن بي‌كار هستند، انجمن فعاليتي نمي‌تواند داشته باشد.

فريبرز قربان‌زاده، در گفت و گو با خبرنگار تئاتر درباره‌ي برنامه‌هاي فصلي انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر گفت: درحال حاضر يكي از مشكلات اساسي ما فقدان اجراهاي تئاتري است، پس در چنين شرايطي صحبت كردن از طراحي صحنه و لباس و برگزاري نشست‌هاي تخصصي و همايش‌ها فايده‌يي ندارد به دليل اينكه اعضاي اين انجمن، مدت‌هاست كه بيكار هستند.

او با اعتقاد بر اينكه در اين روزها همه چيز در تئاتر در يك ركود به سر مي‌برد، ادامه داد: براي برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي نيز به فضا و كارگاه نياز داريم كه با تعطيلي تئاتر شهر و جمع شدن كارگاه‌هاي ساخت دكور و لباس اين اتفاق هم عملا امكان پذير نيست.

قربان‌زاده با اظهار تاسف از جمع شدن كارگاه ساخت دكور مجموعه تئاتر شهر، گفت: در شرايط حاضر فقط يك كارگاه كوچك نجاري و جوشكاري در تالار وحدت باقي مانده كه در قياس با آنچه در ابتدا براي طراحان صحنه وجود داشت هيچ است، پس نمي‌توان كارگاه تخصصي در راستاي آن برپا كرد.

اين طراح صحنه و لباس از نگارش‌ نامه اعتراض‌آميز اعضاي انجمن و طراحان صحنه و لباس نسبت به وضعيت فعلي اين هنر خبر داد و افزود: در اين نامه كه متن آن را در اختيار هيات مديره خانه تئاتر قرار گرفته است و منتظر جواب مكتوب آن‌ها هستيم، نسبت به تعطيلي كارگاه دكور تئاتر شهر اعتراض كرده‌ايم و از طرفي اين موضوع را مطرح كرديم كه چرا بعد از بازنشسته شدن نيروهاي متخصص، جوانان با تجربه جايگزين آن‌ها نمي‌شوند.

وي تصريح كرد: هر روز نيروهاي باتجربه مستقر در كارگاه‌هاي دكور و لباس بازنشسته مي‌شوند و به جاي اين كه از نيروهاي جوان و تحصيل كرده در اين بخش‌ها استفاده شود، هر يك از اين پست‌ها تعطيل مي‌شوند و اين بخش هر روز كوچكتر و كوچكتر مي‌شود، به طوري كه امروز نمي‌توان درباره‌ي اين هنر حرفي مطرح كرد.

قربان‌زاده در پايان متذكر شد: با تعطيلي تئاتر و تعطيل شدن كارگاه‌ها بيشترين آسيب به طراحان صحنه و لباس وارد شده كه از طرفي به اتلاف انرژي، نيروي انساني و پول هم منجر خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha