• دوشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8809-07062
  • خبرنگار : 71219

سرپرست پيشين پايگاه شوش درپي پرداخت نشدن حقوق كاركنان اعتراض كرد: سازمان ميراث فرهنگي با بي‌توجهي نسبت به مديران و كارشناسان برخورد مي‌كند

سرپرست پيشين پايگاه شوش درپي پرداخت نشدن حقوق كاركنان اعتراض كرد:
سازمان ميراث فرهنگي با بي‌توجهي نسبت به مديران و كارشناسان برخورد مي‌كند

سرپرست پيشين پايگاه ميراث فرهنگي شوش تأكيد كرد: در صورت ادامه يافتن بي‌توجهي‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نسبت به پرداخت حقوق كاركنان اين پايگاه، مسأله به سازمان بازرسي كل كشور ارجاع داده مي‌شود تا به اين وسيله، احقاق حق شود.

محمدرضا چيت‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه به‌دليل بي‌توجهي‌هاي مسؤولان سازمان در پاسخ به پي‌گيري‌هايم، مجبور به رسانه‌يي كردن اين موضوع شده‌ام، اظهار داشت: در ابتداي سال 1387، بنا به درخواست مسؤولان وقت و با توجه به اهميت شهر تاريخي شوش و اين‌كه مدير پايگاه شوش بنا به گفته‌ي خود، پس از مدت كوتاهي به‌دليل عدم همكاري رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان مجبور به استعفا شده بود، به‌عنوان سرپرست پايگاه ميراث فرهنگي شوش فعاليت خود را آغاز كردم.

وي با يادآوري اين‌كه آن زمان به‌عنوان مدير پژوهشي در پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز فعاليت مي‌كردم و قرار بود، به‌مدت دو سه‌ماه به‌طور موقت سرپرست پايگاه شوش باشم، ادامه داد: در پايگاه شوش، فقط يك كارشناس (سيروس برفي) فعاليت مي‌كرد كه پس از مدتي، براي ادامه‌ي تحصيل به هند رفت و كارشناس ديگري با نام اكبر عزيزي جايگزين او شد. در اين مدت، بخشي از هزينه‌هاي رفت‌وآمد كاركنان پايگاه را سازمان ميراث فرهنگي تقبل مي‌كرد و بخشي ديگر را به‌طور شخصي پرداخت مي‌كرديم. علاوه بر اين، به‌دليل نبود امكاناتي مانند فكس و تلفن در پايگاه، هزينه‌ي بسياري از كارهاي اداري از هزينه‌ي شخصي كاركنان پايگاه پرداخت مي‌شد.

چيت‌ساز با بيان اين‌كه سرپرستي من در پايگاه شوش بيش ار زمان تعيين‌شده ادامه يافت تا اين‌كه در مردادماه 1388 استعفا دادم، گفت: پيش از استعفا، با پي‌گيري‌هايي كه انجام داده بودم، مسؤولان ذي‌ربط در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفتند، دو فيش پرداختي به مبالغ پنج‌ميليون و 10ميليون تومان براي سرپرست و دو كارشناس پايگاه به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان فرستاده شده‌اند. اين مسأله با جريان ساخت هتل اميرزرگر و مخالفت پايگاه براي ساخت آن هم‌زمان شد و ما موفق به دريافت 15ميليون تومان مبالغ ارسالي نشديم.

او بيان كرد: در اين مدت، با مسؤولان حراست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري صحبت و علاوه بر فرستادن نامه‌ي كتبي، با رييس دفتر رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت‌وگو كردم؛ ولي مشكل حل نشد، تا اين‌كه حدود يك‌ماه پيش با پي‌گيري‌هاي عزيزي ـ كارشناس پايگاه شوش ـ 5/3ميليون تومان از 15ميليون تومان پرداخت‌شده به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان وصول شد.

چيت‌ساز اعلام كرد: تمام مسايل مطرح‌شده تا كنون، فقط به حقوق سال 1387 مربوط است و حقوق پنج‌ماه نخست امسال نيز با وجود نامه‌نگاري‌ها پرداخت نشده است.

وي با اشاره به اين‌كه پيش از استعفا، نامه‌ي محرمانه‌اي را به رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ حميد بقايي ـ نوشتم و پس از آن، همراه نامه‌ي استعفا، علاوه بر گزارشي از روند كار پايگاه، بار ديگر درباره‌ي جريان حقوق كاركنان پايگاه، مطالبي را بيان كردم، افزود: متأسفم كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين‌چنين با بي‌توجهي نسبت به مديران و كارشناسان خود برخورد مي‌كند. اگر شرايط همين طور ادامه يابد، موضوع را در سازمان بازرسي كل كشور براي احقاق حق پي‌گيري خواهم كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha