• جمعه / ۵ آذر ۱۳۸۹ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8909-00637
  • خبرنگار : 71219

مدير جديد پايگاه سازه‌هاي آبي ــ تاريخي شوشتر: پل‌بند گرگر و جداره‌هاي در حال ريزش سازه‌هاي آبي مهم‌ترين اولويت‌ها هستند

مدير جديد پايگاه سازه‌هاي آبي ــ تاريخي شوشتر:
پل‌بند گرگر و جداره‌هاي در حال ريزش سازه‌هاي آبي مهم‌ترين اولويت‌ها هستند
مدير پايگاه ميراث جهاني سازه‌هاي آبي ــ تاريخي شوشتر رسيدگي به دو مسأله‌ي پل‌بند گرگر و جداره‌هاي غربي در حال ريزش سازه‌هاي آبي شوشتر را مهم‌ترين اقدامات پيش روي اين پايگاه دانست. امين محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: اكنون دو موضوع بسيار مهم در اين پايگاه مطرح است كه پي‌گيري نكردن، اين مشكلات را به بحران مي‌تواند تبديل كند. يكي از اين موضوع‌ها به پل‌بند گرگر مربوط است كه قرار شده، با همكاري مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان خوزستان هرچه سريع‌تر‌ به اين قضيه پرداخته شود. او ادامه داد: موضوع ديگر، جداره‌هاي غربي در حال ريزش است كه در زمان مديريت پيشين اين پايگاه، طرح آن تهيه شد و قرار است، بررسي و مطالعات بيش‌تري انجام شود. هم‌چنين كارشناسان پايگاه، آسيب‌شناسي و آسيب‌نگاري اين ديواره را كه 700 متر طول دارد، آغاز كرده‌اند. اين اقدامات اهميت ويژه‌اي دارد، بويژه اين‌كه خانه‌ي مرعشي كه محل پايگاه ميراث جهاني شوشتر نيز است، روي اين ديواره‌ها قرار دارد. محمودزاده اواخر آبان‌ماه امسال جانشين محمدحسين ارسطوزاده شد كه 12 سال مديريت پايگاه سازه‌هاي آبي ــ تاريخي شوشتر را برعهده داشت. پيش از اين، مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان خوزستان نيز درباره‌ي مرمت پل‌بند گرگر گفته بود: پس از رانش ضلع شمالي پل‌بند گرگر در تيرماه 1388، فعاليت كارگاه مرمت استحكامي و استحفاظي از مهر 1388 توسط پيمانكار آغاز شد و با توجه به مشكلاتي كه سازمان آب و برق با ادامه‌ي عمليات اجرايي اين پروژه داشت، كار در اواخر دي‌ماه تعطيل شد. پرويز پورفرخي اظهار كرده بود: با برگزاري جلسات متعدد با سازمان آب و برق خوزستان، اداره كل ميراث فرهنگي اين استان و مديريت بحران استانداري، مشكلات برطرف شد و با هماهنگي فرمانداري، فعاليت كارگاه در اوايل اسفند 1388 آغاز شد و تا نيمه‌ي مرداد 1389 ادامه داشت. او هم‌چنين مهم‌ترين موضوع تا پايان عمليات تثبيت پل‌بند گرگر را جلوگيري از وارد آمدن بار ديناميكي بيش‌تر به بستر پل با تردد خودروها دانسته و افزوده بود: لوله‌ي آب مسير پل براي ادامه‌ي عمليات حفاظتي بايد به‌وسيله‌ي سازمان مربوط تغيير مسير داده شود تا مسير آب آشاميدني آسيب نبيند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha