• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99032616350
  • منبع : نمایندگی همدان

دلهره قصابان از نبود مشتری

دلهره قصابان از نبود مشتری

ایسنا/همدان این روزها تعطیلی برخی صنوف چرخه عرضه و تقاضا را تحت تأثیر قرار داده و زنجیره همیار و همکار بازار با چند حلقه مفقوده به ناچار به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بازار گوشت و مرغ همدان از جمله صنوفی به شمار می آیند که متأثر از تعطیلی رستوران ها و تالارهای پذیرایی در رکود و آرامش دلهره‌انگیزی به سرمی برند چراکه در اوایل شیوع کرونا بازار مرغ کاملاً باب میل شهروندان شد و آنها را به وجد آورد به طوریکه حتی این ویروس خطرناک هم نتوانست صف های طولانی آنها را بر هم زند و همه توانستند این کالا را در سبد خانوارشان جای دهند.

اما این موضوع چندان دوام نداشت و چندی بعد شاهد جهش قیمت گوشت مرغ بودیم و گوشت قرمز هم بر خلاف انتظار و بدون تأثیرپذیری از رکود بازار در مدار سراشیبی قرار گرفته و گویا قصد پایین آمدن ندارد و دست مردم همچنان از خرید آن کوتاه است و این صنوف در نگرانی سر می برد.

رئیس اتحادیه قصابان در همدان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: این روزها مشتری گوشت قرمز کم شده و قصابی ها در همدان با مشکل نبود تقاضا به اندازه کافی مواجه شده اند.

علی‌اکبر سپهری‌وفا با اشاره به قیمت مناسب گوشت قرمز در همدان خاطرنشان کرد: قیمت گوشت در همدان به نسبت کیفیت و نوع دام عرضه شده مناسب بوده و گرانی گوشت در همدان وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: گوشت عرضه شده در بازار همدان مرغوب ترین نوع گوشت و بدون ذره ای چربی و استخوان بوده و این براساس ذائقه مردم توزیع شده چراکه مردم همدان طالب گوشت لوکس هستند.

سپهری وفا قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی قسمت ران و سردست را ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفندی ۹۰ هزار تومان و گوشت گوساله نرمه نیز ۹۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

‌وی از عدم واردات گوشت یخی و افزایش قیمت گوشت یخی در ماه گذشته خبر داد ‌و اظهار کرد: گوشت یخی تا دو ماه گذشته به قیمت هر کیلوگرم ۳۸ هزار تومان فروخته می‌شد اما در ماه گذشته قیمت این نوع گوشت به ۶۸ هزار تومان نیز رسید ضمن اینکه توزیع آن به عهده شرکت های واردکننده بوده و با نظارت اتحادیه نیست.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به مشکل عمده بازار گوشت در همدان اعلام کرد: قصابان از محدود شدن تقاضا در بازار اظهار نارضایتی کرده و بیشتر نگرانی آنها از تعطیلی رستوران ها و چلوکبابی ها است.

وی ادامه داد: قلوه گاه و دنبه گوسفندی سهم رستوران ها بوده که با توجه به شیوع کروناویروس و تعطیلی این صنف، واحدهای توزیع کننده آن را در سردخانه ها دپو کرده اند اما اکنون ظرفیت سردخانه ها پر شده و عدم تقاضا رنج بازار گوشت قرمز است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان نیز در ادامه از افزایش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: صادرات تخم مرغ به بازار این محصول تلنگر زده و قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار به ۲۳ هزار تومان رسیده است.

جواد عاشوری عرضه هر کیلوگرم مرغ در بازار را به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: گوشت مرغ به عنوان یکی از کالاهای اساسی سبد خوراکی خانوار در بازار کرونایی این روزها تعادل نسبی در قیمت ها داشته اما کم بودن تقاضا بر فروش آن تأثیر خود را گذاشته است.

به گزارش ایسنا، بازار این روزها هرچند متأثر از تعطیلی صنوف است اما مردم نیز قدرت و توان خرید بالا را ندارند و سعی بر این است که با خرید روزانه نیاز آن روز را برطرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha