• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031509823
  • خبرنگار : 71588

آتش‌سوزی‌های گسترده در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات حزب‌الله

آتش‌سوزی‌های گسترده در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات حزب‌الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند شمال فلسطین اشغالی در نتیجه حملات حزب‌الله دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که آتش‌سوزی گسترده‌ای در شمال فلسطین اشغالی درپی حملات حزب الله لبنان به وقوع پیوسته و پلیس رژیم اشغالگر مسیر ارتباطی موسوم به «۸۵» که الجلیل را به اکثر نقاط در اراضی اشغالی متصل می‌کند، به دلیل آتش‌سوزی گسترده مسدود کرده است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند یکی از گسترده‌ترین آتش‌سوزی‌ها در نزدیکی شهرک‌های «عمیعاد» و «کاهال» رخ داده است.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارنوت نیز در این خصوص نوشت که ۶ نفر در جریان اطفای حریق در کریات شمونه زخمی شدند.

در پی تشدید آتش‌سوزی‌ها و انتقال آن به برخی دیگر از شهرک‌های اشغالی، تیم آتش‌نشانی رژیم صهیونیستی نیز به علت آتش‌سوزی گسترده در کریات شمونه درخواست کمک کرده است

آتش‌سوزی‌های گسترده در حال حاضر منازل مسکونی «کریات شمونه» و «مرگلیوت» واقع در شمال کریات شمونه را تهدید می‌کند و باعث شده است تا تمام تیم‌های آتش نشانی منطقه برای مهار آتش‌سوزی اعزام شوند و به دلیل خطرات گسترده‌ای که این آتش‌سوزی‌ها به دنبال دارند دستور تخلیه مناطق مسکونی اطراف صادر شده است.

در همین راستا، پایگاه «حدشوت بزمان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که چهار تن از اعضای اضطراری «کریات شمونه» که در جریان استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند تحت درمان قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حملات ده‌ها موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در همین راستا شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که از ظهر دوشنبه آتش‌سوزی بزرگی بر اثر اصابت موشک به مناطقی در اصبع الجلیل رخ داده که آتش‌نشانان همچنان در حال تلاش برای اطفای حریق هستند.‌

به دنبال آتش‌سوزی گسترده در شهرک‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «آتش‌سوزی‌های شمال بیانگر ورشکستگی و تداوم سیاست مماشات است و اکنون زمان به آتش‌ کشیدن لبنان فرا رسیده است».

یائیر لاپید، رهبر رهبر اپوزیسیون کابینه بنیامین نتانیاهو نیز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «شمال در حال سوختن است و قدرت بازدارندگی اسرائیل نیز در میان شراره‌های آتش در حال از بین رفتن است».

منابع خبری همچنین از زخمی شدن ۱۶ صهیونیست (هفت سرباز و ۹ شهرک‌نشین) درنتیجه آتش‌سوزی‌ها در جلیل الاعلی خبر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha