• شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061215399

حسینی‌پویا:

از مشکلات اساسی دوچرخه‌سواران، نبود پارکینگ است

از مشکلات اساسی دوچرخه‌سواران، نبود پارکینگ است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از مشکلات اساسی دوچرخه‌سواران نداشتن پارکینگ است که در کمیته دوچرخه‌سواری در حال بررسی است و اگر لازم باشد، مصوباتی در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن حسینی‌پویا در نشست بررسی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در نهادینه‌سازی و اجرای منشور حقوق شهروندی و مسئولیت‌های شهرنشینی مشهد، اظهار کرد: از جلسه گذشته تا به امروز، دو سانحه در مسیرهای دوچرخه‌سواری داشتیم که یک از این سانحه‌ها منجر به فوت و دیگری در کما است.

وی عنوان کرد: ما می‌خواهیم قبح دوچرخه سواری با هرلباسی شکسته شده و برای همه عادی شود که با هر سن، ظاهر و لباس و جایگاهی می‌توان دوچرخه‌سواری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «مصوبات «شهر همگان» را در شورا پیگیری می‌کنیم و قرار است در شهرداری بخشی به نام «شهر همگان» راه‌اندازی شود»، خاطرنشان کرد: در شهرهمگان بر روی چهار موضوع تاکید می‌شود که یکی از آن‌ها پیاده‌مداری و دوچرخه‌سواری است. موضوع اتصال شبکه پیاده و دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی  در شهرداری متولی خاصی پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «امیدواریم مشهد تغییر محسوس در این زمینه داشته باشد»، بیان کرد: در کنار این‌ها باید یک‌سری مسیرها نیز اضافه شود که به موازات آن باید سرعت خودرو در خیابان‌ها  نیز کاهش پیدا کند تا امنیت برای دوچرخه‌سواران بیشتر شود.

وی افزود: بر سر کاهش سرعت خودرو در شهر مشهد بحث‌های زیادی شده است. شهر باید از سرعتی که دارد بکاهد تا امنیت عابرپیاده و دوچرخه‌سواران تامین شود.

حسینی پویا اظهار کرد: «حق عابر، حق زندگی» طرحی است که امنیت عابرین پیاده و خط عابر پیاده فرهنگ‌سازی می‌شود تا شهری آرام و امن برای شهروندان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «از مشکلات اساسی دوچرخه‌سواران نداشتن پارکینگ است که در کمیته دوچرخه‌سواری در حال بررسی است»، گفت: اگر لازم باشد، مصوباتی در زمینه پارکینگ دوچرخه‌سواران خواهیم داشت، اما «شهر همگان» نیز باید به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: ما برای هر پارکینگ ماشین چه میزان سرانه هزینه می‌کنیم؟ اگر برای پارکینگ دوچرخه بخواهیم هزینه‌ای بپردازیم، به مراتب کمتر از خودرو خواهد بود. ارزشمند است که شهرداری در این زمینه فعالیت کند و سعی شود که این اتفاق‌ها در شهر رخ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha