به گزارش خبرنگار ایسنا، داوود محمدی در آئین انتخابات سومین کنگره استانی انجمن اسلامی معلمان استان اصفهان که با حضور جمعی از اعضای آموزش و پرورش استان، اعضای مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در این سه ماه از آغاز مجلس متوجه شدیم، مجلس نیاز به یک پشتوانه محتوایی در بیرون از خود دارد. طرح ها و لایحههای بسیاری به مجلس می آید. طرحها و لایحههای بسیاری نیز از دوره قبل در مجلس مانده است و اگر یک نماینده بخواهد تمام آنها را تنها مطالعه کند، زمان کافی نخواهد داشت. به همین دلیل باید تشکلهای قوی و نافذی بیرون از مجلس وجود داشته باشد تا بسیاری از ملزومات و طرحها را به طور کامل و تخصصی در حوزه خود بررسی کند و نتایج را به مجلس تقدیم کند.
وی ادامه داد: انجمن اسلامی معلمان باید به عنوان یک تشکل قدیمی و ریشهدار همین منوال را در پیش بگیرد. باید به مشخصات یک جامعه مدنی برسیم و برای یک جامعه مدنی لازم است مردم، احزاب و تشکلهای متعددی در آن وجود و حضور داشته باشند. در بخش آموزش و پرورش مشکلات بسیاری وجود دارد که بسیاری از آنها باید توسط همین تشکلها رفع شود. تحول بنیادین آموزش و پرورش که از سال ها پیش آغاز شده نتوانسته مشکل را رفع کند. باید از خود بپرسیم چرا از ابتدای انقلاب تا اینجا موفق نبودهایم. آیا جامعه امروز یک جامعه مدنی و اسلامی است؟
وی گفت: عدم هماهنگی نهادهای متعدد یکی از علل عدم موفقیت است. به آموزش و پرورش نباید به دید یک وزارتخانه نگاه شود و دیگر سازمانها و وزارت خانهها خود را در آموزش و پرورش یک شهروند مدنی دخیل ندانند. نبود مدیران قوی از دیگر مشکلات است؛ مدیرانی که در ردههای گوناگون مسئولیت خود را طی کرده باشند و توانمندیهای خود را پله به پله به اثبات رسانیده باشند.
این عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: از علل دیگر نادیده گرفتن وضع معیشت معلمان است. باید دید شرایط معلمان در کجا لحاظ شده است، حقوق معلمهای بازنشسته تنها برای 10 روز از ماه کافی است. مشکلات معلمان با شعار رفع نمیشود و تا مشکلات آنها حل نشود آموزش و پرورش به آن تعالی که باید نمیرسد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه است و علیرغم همه نگرانیها که برای اصلاحطلبها بوجود آمده است، اعتقاد به انقلاب و رهبری چنان در وجودمان ریشه دوانده است که تحت هیچ شرایطی از انقلاب قهر نخواهیم کرد. مشکل اصلی اقتصاد، رکود و بیکاری است و تولید داخل نیز مشکلات متعددی دارد. اولویت بعدی مجلس مشکلات فرهنگی است. همچنین مسایل زیست محیطی، زاینده رود، دریاچه ارومیه و ریزگردها بسیار جدی است و معلمان در تمام این موارد مسئول هستند.
انتهای پیام
نظرات