به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک رفاه کارگران، ناصر هماپور، نماینده پیشین ایران در بانک HSBC مدرس این نشست، به مقایسه مشتریان در نظام بانکی سنتی و محصولمحور و بانکداری جامع پرداخت و گفت: در مدل بانکداری جامع، مشتریان تفکیک و دستهبندی میشوند و هر مشتری جایگاه خاصی دارد.
وی مشتری را مهمترین عنصر در مدل بانکداری اختصاصی دانست و تصریحکرد: اگر رابطه با مشتریان به رابطه بلندمدت و پایدار تبدیل شود، ایجاد نوعی انحصار و وفاداری در مشتریان میکند.
هماپور لازمه جذب مشتریان خوشنام را وجود یک مدیر ارتباطی مشرف به علوم اقتصادی، بازار سرمایه و بازاریابی دانست و اظهارداشت: مدیران ارتباطی با برقراری ارتباط و ارائه مشاوره و راه حل مالی به مشتریان، زمینههای وفادارسازی آنها را فراهم میسازند.
انتهای پیام
نظرات