• شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97072111478
  • خبرنگار : 30054

چهار داستان ساختگی درباره سئو کپی‌رایتینگ

بازاریابی

در این مطلب چهار داستان ساختگی درباره سئو کپی‌رایتینگ را می‌خوانیم.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

1- سئو کپی رایتینگ، تحمیلی و ماشین وار به نظر می‌رسد.

این مورد تقریباً ساختگی است. یک کپی رایتینگ بد و ضعیف، تحمیلی و ماشین وار به نظر می رسد. این به راحتی قابل تشخیص است:

مزایای سرکه سیب. مزایای سرکه سیب چیست؟ مزایای سرکه سیب فروان است! مزایای سرکه سیب شامل بهبود سلامت و افزایش ایمنی بدن است.

کلیدواژه ها، مکمل یک متن خوب هستند، اما جایگزینی برای آن نیستند. تنها دلیلی که یک متن، ماشین وار به نظر می‌رسد (مانند پاراگراف بالا)، این است که نویسنده کاملاً غرق در «چگالی کلیدواژه» (تمرکز زیاد روی یک کلمه) شده است.

2-یک بار که یک کلیدواژه را انتخاب کردید، تا انتهای متن آن را تغییر ندهید.

وقتی که سئو بیشتر شعار بود تا یک مدل تجاری، این مورد بسیار توصیه می شد. زمان رتبه‌دهی به یک کلیدواژه، به عنوان مثال «بهترین نرم افزار»، برای اینکه به موتورهای جستجو نشان می‌دادید که صفحه ی شما واقعاً به این موضوع مربوط است، باید همین عبارت، با همین ترتیب و دقیقاً صد بار این کلمه را به کار می بردید.

یک روش خوب این است که کلیدواژه های مرتبط را به گروه‌های کوچک و جزئی تقسیم کنید و هر صفحه را به یک گروه از کلیدواژه‌ها اختصاص بدهید، نه فقط یک کلیدواژه. در نتیجه در یک صفحه که مربوط به «بهترین نرم افزار وبلاگ» است، آن کلیدواژه ممکن است در لینک، تگ عنوان و بقیه ی فیلدهای کلیدی استفاده بشود، اما شامل کلیدواژه‌های تغییریافته (و در عین حال مرتبط) در متن هم می‌شود؛ مانند «بهترین نرم افزار وبلاگ نویسی»، «بهترین پلتفرم وبلاگ‌نویسی»، «محبوب‌ترین نرم افزار وبلاگ» و غیره.

3-خلاصه کنید. خواننده‌های آنلاین توجه مختصری دارند.

این مورد تا حدودی ساختگی است. بیشتر خواننده ها به مطالب نگاه اجمالی می اندازند. اما مطالب طولانی‌تر، طی زمان لینک و ترافیک بیشتری به دست می‌آورند، البته مشروط بر اینکه اطلاعات پرباری داشته باشند و بی‌دلیل متن را طولانی نکرده باشید.

این مورد به دو دلیل ساختگی است:

استفاده از کلمات بیشتر، باعث می شود که ربات های موتور جستجو بیشتر بررسی (crawl) کنند. با حجم زیادی از کلمات، شما فرصت این را دارید که تغییرات بیشتری به کلیدواژه های اولیه بدهید و آمار بازدید را زیاد کنید.

کسانی که از بخش search queries (نتایج جستجو) استفاده می کنند، احتمالاً به دنبال اطلاعات واقعی هستند. یک محتوای خوب و قوی را فدای اختصار نکنید.

به هر حال باید خواننده های وب را هم در نظر گرفت. راه‌های زیادی هست که بدون اینکه چیزی از متن کم بشود آن را قابل خواندن کرد،: از bulleted lists (لیست‌های گلوله‌ای) و jump links (لینک‌های پرشی) استفاده کنید؛ یک موضوع طولانی را بخش بخش کنید یا آن را به چند صفحه تبدیل کنید.

4-عمر عنوان‌ها سر رسیده است.

این مورد نیز تا حدودی ساختگی است. 90% مواقع، عنوان شما باید از مهم‌ترین کلیدواژه‌های آگاه کننده تشکیل شده باشد. خیلی از عنوان های گول زننده به درد سئو نمی‌خورند، چون مردم از کلماتی که شما برای عنوان انتخاب کرده‌اید، اطلاعی ندارند. آنها فقط به دنبال اطلاعات هستند و اینکار را هم با کلیدواژه ها انجام می‌دهند.

اما مواقعی هم هست که می توانید از قوانین پیروی کنید. با استفاده از تگH1  (تگ عنوان، تگی که ارزش و درجه ی اهمیت عنوان ها را نشان می دهد)، می‌توانید دو عنوان داشته باشید: یکی که جلب توجه می کند و در RSS (هم‌نشری سراسر ساده) نشان داده می شود، و یکی که از کلیدواژه کمال استفاده را برده است و در نتایج جستجو نشان داده می شود.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.